Co je potřeba

posilovací stroje

1

Pro jaké lidi bude vaše domácí posilovna určená?
Asi nemusím říkat, že posilovna zařízená pro tři vysokoškolské studenty bude vypadat úplně jinak, než posilovna pro matku po mateřské toužící shodit nějaké to kilo. Zatímco první skupina se nejspíš zaměří na celkové posílení a procvičení svalů, žena bude volit spíše aerobní trenažéry.

2

Kolik místa máme na domácí posilovnu?
To je poměrně důležitá informace. Jestliže máte pro domácí cvičení vyhrazenu jednu celou místnost, neměly by posilovací stroje nikdy zabírat více než 1/3 její podlahové plochy. Jinak hrozí nebezpečí úrazu při cvičení. Rozsah cviků je mnohdy mnohem větší než samotná plocha stroje. Pamatujte na to!

3

Jaké je pokročilost domácích cvičenců?
Začátečníci toužící po posílení a procvičení těla by měli volit například univerzální posilovací věž nebo eliptické trenažéry, které lépe procvičí tělo než klasický rotoped.
Naopak pokročilejší uživatelé ocení spíše několik samostatných strojů určených pro různé typy cvičení. Může to být např: posilovací lavice, žebřiny, bradla nebo hrazda, velká činka a jednoručky. Jestliže potřebujete minimalistické řešení, můžete se rovněž uchýlit k univerzálním posilovacím věžím. Vybírejte ale ty, které nabízejí větší množství proveditelných cviků, i když se tato vlastnost samozřejmě negativně odrazí na jejich ceně.
V každém případě se vyhněte univerzální strojům z nejrůznějších reklam a teleshopingů, které slibují zaručené výsledky jen díky několika minutám cvičení denně. Nefungují a kromě toho nejsou zrovna nejlevnější.

4

Jaké svalové partie chcete procvičit?
Jako první se ujistěte, že máte vhodné místo pro rozehřátí před samotným cvičením. Postačí měkká podložka nebo eliptický trenažér.
Rotoped, běžecký pás, ergometr, cyklotrenažér – dolní končetiny
Eliptický trenažér – šíje, ramena, ruce, záda + dolní končetiny
Stepper – hýždě a nohy
Veslovací trenažér – ramena, záda, prsa, břicho i nohy
Horizontální a vertikální kladka – záda
Bench press nebo Peck deck – prsní svaly

5

Je vybrané místo pro domácí posilovnu opravdu vhodné?
Kromě prostorových parametrů bychom měli mít na paměti ještě dvě věci. Za prvé je to vhodná podlaha: volíme nejlépe koberec nebo plovoucí podlahu. Za druhé musíme dát pozor na dostatečné odvětrávání a přístup čerstvého vzduchu. Jakmile se vám podaří zajistit i tyto dvě věci, nestojí již výstavbě domácí posilovny naprosto nic v cestě.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (2 votes)