Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat fotobatoh

30. Listopad 2015

Fotobatohy nejsou pouze zbytečným doplňkem, ale samozřejmou a nezbytnou součástí vybavení každého zodpovědného fotografa, který se o své fotonáčinní umí řádně starat. Správný fotobatoh výrazně prodlouží i životnost našeho fotoaparátu a poskytne jeho pohodlné a komfortní přenášení. Mnoho uživatelů si i přesto vybere fotobatoh špatně, zapomenou totiž na základní body, kterých by se měli držet. Jak správně fotobatoh vybrat?

1

1.
Typ fotografického zařízení
První kritérium by mělo spočívat ve velikosti a typu fotoaparátu. Výrobci obvykle nabídnou fotobatoh určený přesně pro daný typ fotoaparátu. Pokud vybíráme fotobatoh od jiného výrobce, tak musí být hlavním požadavkem rozměr. Fotoaparát musí být v batohu na těsno, aby při pohybu nedocházelo k otřesům. Je vhodné si opsat rozměry, typ fotoaparátu a podle toho vybírat.

2.
Příslušenství
Nejčastějším typem fotografického zařízení jsou zrcadlovky a kompaktní digitální fotoaparáty. Pro malé kompakty obvykle postačí drobný batůžek či ledvinka. Zrcadlovky vyžadují i prostor pro objektivy, blesk, čistící techniku a jiné příslušenství. Každé další příslušenství by mělo mít svojí vlastní kapsu, pro snadnější orientaci i rychlejší použití. Nevybírejte si batohy se zbytečně velkým počtem kapes, které nevyužijete, budou vás pouze mást.

4.
Polstrování
Fotobatohy mohou disponovat polstrováním, které je silné, slabé a nebo žádné. Pokud přenášíme citlivou a křehkou techniku, tak je zapotřebí vybrat batoh s tlustším polstrováním, které lépe tlumí otřesy při chůzi, ale také zachrání objektivy, pokud nám batoh upadne, nebo nám někdo do něj narazí.

5.
Podle držení
Fotobatoh by vám měl nabídnout základní možnost přenášení přes rameno i klasický horní úchyt pro přenášení v ruce. Pokud s batohem často cestujete, tak je dobré vybrat kombinaci se dvěma popruhy pro snadné nošení na zádech.

6.
Podle určení
Jestliže fotíte v ateliérech, tak vám postačí standardní a elegantní provedení fotobatohu. Jestliže často fotíte v přírodě, tak si vyberte outdoorový fotobatoh, který je robustnější, nabídne hrubší zacházení a je více odolný vůči vodě a nečistotám.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?