Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat karimatku

02. Srpen 2013

Co je potřeba

• Potřebujete znát, zda budete jezdit autem, anebo si vše ponesete na zádech
• Také potřebujete vědět, jaký máte prostor
• Jak často budete spát venku?
• Potřebujete znát své míry
• Kolik peněz jste ochotni do nové karimatky investovat

1
Karimatky vybírejte podle toho, zda jezdíte na výlety autem, anebo chodíte s batohem na zádech. Tato skutečnost velice významně ovlivňuje typ karimatky. Tou nejlehčí karimatkou je alumatka, která váží okolo 130 gramů a je i nejvíce skladná. Mezi ty nejrozšířenější patří pěnové karimatky, avšak ty mají nízkou životnost.
2
Dále si karimatku vybírejte podle toho, jak často jezdíte (chodíte) kempovat. Pakliže jezdíte do přírody a pouze několikrát do roka, rozhodně vám postačí pěnová karimatka. K dispozici máte různě tlusté pěnové karimatky, obvykle si lidé kupují karimatky o tloušťce 8mm (stojí obvykle pod 100 korun). Pokud však chcete větší komfort, kupte si 15mm pěnovou karimatku (200 korun). Nutno však říct, že tloušťka pěnové karimatky má nulový vliv na zlepšení termo izolace, tloušťka se odrazí jen na pohodlí.
3
Hledáte skutečný komfort a na váze karimatky vám až tak nezáleží? Tou nejkvalitnější karimatkou je samonafukovačka. Tato karimatka se po rozbalení a odjištění pístu sama nafoukne a vytvoří vám tak pohodlnou a vysoce komfortní matraci. Negativem u této karimatky bohužel není pouze její cena, ale hlavně její váha (cca 1 kg) a mnohdy neskladnost. Jestliže ale cestujete autem, je tento typ karimatky to nejlepší, co si můžete dopřát.
4
Karimatku si vybírejte podle kvality a životnosti. Nejvíce odolnou karimatkou je samonafukovačka, která je bohužel také i nejtěžší, nejdražší a nejméně skladná. Pěnová karimatka je sice lehká, avšak její životnost je velice nízká. Pokud trampujete pouze v létě a vše si nosíte na zádech, je pro vás ideální alumatka.
5
Nezapomeňte samozřejmě na cenu. Pěnové karimatky si můžete pořídit od 80 až do 200 korun, alumatka vás vyjde na 90 korun a samonafukovací karimatku si můžete pořídit za cca 1000 korun.

Dobré je koukat také na možné velikosti. Karimatky označené Regular jsou ideální pro běžnou postavu ( délka karimatky okolo 183-187cm). Verze Large jsou pro ty vzrostlejší, limitovaná velikost karimatky je 196-198 cm

Čím kvalitnější spací pytel máte, tím lepší karimatku vlastně potřebujete.

Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto: SPX1MSD, ID: 1991157, Pixmac.cz

Hodnocení
donlabuznik (neověřeno) | Pá, 05/31/2019 - 12:56

Děkuji za velmi užitečný návod jak si vybrat karimatku, při výběru jsem na vaše tipy přihlížel a nakonec jsem si vybral tady tuto: https://armik.cz/karimatka-mil-tec-iso-olivova/ Je za dobrou cenu a navíc z nesavého materiálu, takže mi nebude vadit když zaprší.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici