Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat robotickou sekačku na trávu

13. Březen 2014

Robotické sekačky jsou moderním přírůstkem nejen pro zahrádkáře, ale pro jakéhokoliv majitele rovné travnaté plochy, který si přeje získat nenáročného pomocníka na sečení trávy. Robotická sekačka seká trávu automaticky, není nutné se o ní starat ani ji věnovat mnoho pozornosti. Jak vybrat vhodnou robotickou sekačku?

1

1.
Robotické sekačky vždy vybírejte od výrobců, kteří vám poskytnou dostatečně dlouhou záruku. Je vhodné ji nakoupit od poskytovatele, který disponuje servisními centry po celém území České republiky. Vyvarujte se neznámým značkám, mohou být levné, ale kvalita velmi pokulhává.

2.
Sekačky vždy nakupujte s kompletním příslušenstvím. Většina výrobců ho dodává jako součást balení, pokud byste ho museli dokupovat zvlášť, tak by se to mohlo výrazně prodražit. Důležité je, aby balení obsahovalo dockovací stanici s přívodním kabelem, obvodovou smyčku i připevňovací kolíky.

3.
Robotické sekačky v sobě mají zabudovanou baterii, ta vydrží na jedno nabití cca 3 hodiny. Jestliže je to málo nebo naopak hodně, tak je při výběru potřeba se na toto kritérium také zaměřit.

4.
Nevybírejte nejlevnější modely sekaček, některé se mohou zdát dražší, ale o ty levnější se budete muset zbytečně déle starat. Mají nižší kapacitu baterie a také nižší výkon. Výrobci se to snaží dohnat ostřejšími břity. Ty je ovšem třeba stále vyměňovat, protože se rychleji tupí než u kvalitnějších modelů.

5.
Samotnou sekačku vybírejte podle plochy, kterou budete chtít sekat. Na dvorek a zahradu lze pořídit kvalitní robotickou sekačku cca od 20 tisíc korun, ovšem pro rozlehlejší plochy už to je i kolem sta tisíc korun.

6.
Vybírejte také podle možností nastavení. Robotická sekačka by měla disponovat ovládáním, ve kterém lze nastavit všechny základní parametry a to i dokonce překročení obvodové smyčky o zadanou hodnotu.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na home staging
Jak najít to nejlepší bydlení v Praze?
Jak rychle prodat nemovitost?
Jak postupovat při koupi bytu
Obrázek není k dispozici
Jak na nákup nemovitosti