Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat ženského lékaře

30. Listopad 2015

Ženského lékaře si vybíráme podle různých kritérií. Každému vyhovuje někdo jiný. Zatímco se nám svěřovala kamarádka, že má skvělého gynekologa, nám se vůbec nelíbil, přišel nám hrubý a ne zrovna citlivý. Je tedy důležité si vytvořit svůj vlastní názor.

1

1. Očekávání

Každá žena má od svého ženského lékaře jiné očekávání. Jedna si jde pro recept na antikoncepci, druhá na preventivní prohlídku, třetí do těhotenské poradny. Každá očekává pozitivní zprávy, dobře naladěného doktora, který bude hýřit vtipem a také usměvavou sestřičku. Najděte si pokud možno péči, která vám bude vyhovovat. Pokud se na vás někdo mračí a nemá čas, zřejmě jste sáhla se svým výběrem vedle.

2. Intuice

Ženy mají na svého ženského lékaře zřejmě šestý smysl. Intuitivně vytuší, který lékař, je pro ní správný, pochopí její problémy a dokáže s ní sdílet i její radosti. Je to velmi důležité, aby mezi nimi vznikla důvěra.

3. Lékař versus lékařka

Tento fakt pečlivě zvažte. Mnoho žen preferuje intimní péči od ženské lékařky, před lékařem se za svůj problém stydí. Také se svléknout, natož prohlédnout.

4. Místo bydliště

Je to samozřejmě lepší mít svého gynekologa či gynekoložku v místě bydliště. Pokud vám zatím nevadilo dojíždění do jiného města jednou za půl roku, je to v pořádku. Jenže můžete plánovat těhotenství nebo jste před operací a náhle vám častější dojíždění nedoporučuje ani váš současný lékař. Vždy se tedy zamyslete i dopředu, co bude ve vašem životě následovat a podle toho se rozhodněte.

5. Zkušenosti, porozumění

Dobrý lékář/ ka je i ten, který má letité zkušenosti v oboru. Pokud tedy chcete, aby předal své znalosti i vám, najděte si někoho takového. Ovšem nikde není psáno, že doktor, co čerstvě vystudoval, musí být špatný. Je to velmi individuální. Chová se k vám hezky a váš stav konzultuje se svým starším kolegou, což je v pořádku. Chce pro vás to nejlepší. Váš vztah je hlavně o důvěře a porozumění. Vše, co vám lékař říká byste neměla jen slepě odkývat, měla byste mu skutečně rozumět.

6. Má na vás čas

Lékař by na vás měl mít dostatek času. Určitě nikomu nepřidá na náladě, když je lékař zbrklý a ještě nadává. Svého lékaře poznáte i v situaci, kdy jde o sdělení diagnózy, při které vám dá čas na rozmyšlenou, např. před operací, atd. Také čas strávený v čekárně je pro mnohé z nás kritérium, najít si jiného lékaře.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak se zbavit zamlženého skla v autě?
Jak a proč si koupit dodávku z bazaru?