Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat životní pojištění

25. Listopad 2013

Životní pojištění je v dnešní době součástí mnoha finančních produktů. Jeho hlavním účelem je finanční zajištění pozůstalých v případě nečekaného úmrtí. Na trhu existuje několik druhů životních pojištění a je vhodné se s nimi seznámit ještě dříve, než se rozhodneme pro cestu do pojišťovny. Životní pojištění si nemůže uzavřít každý, je nedostupné pro závažně nemocné lidi a pro ty, kteří vykonávají příliš rizikové povolání. Jaké druhy životního pojištění si můžete vybrat?

1

Rizikové životní pojištění
Jedná se o základní formu životního pojištění. Vyberte si ho tehdy, pokud chcete krýt pozůstalé pro případ své smrti. Určíte si vždy výši pravidelných plateb za pojištění a také částku, která by náležela pozůstalým. Pokud nečekaně zemřete, pozůstalí dostanou peníze.

2

Kapitálové životní pojištění
Toto pojištění si uzavřete, pokud si chcete peníze spořit a zároveň být kryti před rizikem úmrtí. Principem je placení částky, která se rozdělí na část, která půjde na pojištění a část, kterou bude pojišťovna investovat a zhodnocovat. Jestliže se dožijete konce pojištění, tak vám bude vyplacena celá kapitálová hodnota.

3

Investiční životní pojištění
Zde putují vaše peníze na investiční fond, který si zvolíte. Touto volbou podstupujete riziko, že se peníze nemusí zhodnotit, z důvodu výběru špatného fondu. Pokud se rozhodnete pro tento typ pojištění, tak vyberte fond, který obsahuje více komodit.

4

Důchodové životní pojištění
Je stejné jako kapitálové životní pojištění. Rozdíl zde představuje fakt, že slouží ke zvýšení příjmu v důchodovém věku. Vždy se sjednává důchod nebo pojistná částka pro případ dožití.

5

Smíšené/Flexibilní životní pojištění
Tento druh pojištění se jmenuje u různých pojišťoven jinak. Při této možnosti si můžete vybrat různé kombinace finančních produktů, podle vašich preferencí. Lze si toto pojištění zavřít i na více osob atd.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat zásnubní prsten | tipy
Obrázek není k dispozici
Jak vymáhat dluh
Jak vybrat podnikatelský úvěr
Obrázek není k dispozici
Jak si vybrat životní pojištění
Jak upéct ostružinový koláč s ořechy