Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat zvlhčovač vzduchu

12. Březen 2020

Uvažujete o nákupu čističky vzduchu a zvlhčovače? Podle odborných studií by vlhkost v interiérech měla být udržována v létě na 40 až 55 % a v zimně pak na 45 až 65 %. Extrémně nízká, či naopak vysoká vlhkost vzduchu, škodí organismu, ale i vybavení a zařízení interiéru. Při výběru zvlhčovače vzduchu do bytu byste se měli řídit účelem a určením místa, kam chcete zvlhčovač umístit. Podmínky, třeba v dětském pokoji, by měly být poněkud odlišné od ostatních místností v bytě. Rozlišujeme zvlhčovače vzduchu nejméně hlučné, zvlhčovače s velkou nádobkou a ultrazvukové. Při výběru přístroje byste měli věnovat náležitou pozornost i dalším parametrům zvlhčovače. Pojďme se s nimi seznámit.

1

Velikost místnosti

Maximální velikost je udávána u každého přístroje. Pokud byste zvlhčovač vzduchu umístili do většího prostoru, efekt by se vytratil pro nedostatečný výkon.

2

Parametry výkonu a spotřeby

Výkon zvlhčovače vzduchu se určuje podle toho, kolik gramů páry je vytvořeno za hodinu provozu. U některých přístrojů lze tento výkon regulovat a jsou tedy jednodušší na ovládání. Ovšem skoro žádnou pozornost nevyžadují zvlhčovače s automatickou regulací. Vhodné je, pokud má přístroj zabudovaný vlhkoměr. Pokud ne, je dobré jej do místnosti umístit.

3

Velikost nádržky

Tento parametr rozhoduje o tom, jak častou pozornost bude váš zvlhčovač vzduchu vyžadovat. Většinou se zvlhčovače vypínají automaticky při spotřebování vody. S velikostí nádržky souvisí i nastavitelnost doby provozu. Na trhu jsou i zvlhčovače s dálkovým ovládáním.

4

Hlučnost přístroje

Hlučnost zvlhčovače vzduchu může být pro citlivější lidi podstatnou vlastností. Většina přístrojů vytváří hluk do 25 dB.

5

Technologie zvlhčovačů

Diskové zvlhčovače pracují na principu rotace disků ve vodní lázni. Jde o přirozené zvlhčování a navíc je vzduch promýván, čímž se eliminují částice prachu. Ultrazvukové zvlhčovače jsou ideální do všech prostor. Voda je v nich měněna na mlžinu, která je vyfukována jako jasně viditelná pára. Studené zvlhčovače přirozeně odpařují vzduch, který je jako suchý nasáván přes zvlhčovací filtr a získává tak vlhkost. Nedoporučuje se však alergikům pro možný růst bakterií.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vybrat kuchyňskou váhu
Jak vybrat klimatizaci | rady
Jak vybrat sušičku prádla | rady
Jak vybrat kuchyňskou digestoř | rady