Přejít k hlavnímu obsahu

Jak z výpovědi ze zaměstnání získat co nejvíce

Může se to stát i těm nejlepším. Přes všechnu naši snahu, zkušenosti a píli můžeme také my od svého šéfa jednou uslyšet: „je mi líto, ale v současné době firma bohužel není schopna zaplatit vaši práci. Proto jsem nucen vás propustit.“ Vězte, že chyba opravdu nemusí být na naší straně. V současné těžké době se na úřadech práce setkává stále více lidí bez práce. Důvodem je nízká poptávka po výrobcích. Lidé nemají peníze, a tak také firmy často bojují o své přežití a důsledkem je propouštění. Pro ty, kteří se v této nepříjemné situaci ocitnou, přinášíme několik tipů, jak práci opouštět s co možná největšími výhodami.

Co je potřeba

Pevné nervy
Sebejistota

1
Snažte se s zaměstnavatelem rozejít v dobrém. Je-li to možné, požádejte svého bývalého nadřízeného o reference, které vám mohou být při hledání nového místa užitečné. Pár řádků o vás, vašich výkonech a kvalitě odváděné práce zaměstnavatele mnoho nestojí, vám však mohou při budoucím pracovním pohovoru velmi pomoci.
2
Pokud jste při výkonu svého dosavadního zaměstnání ke své práci používali služební výbavu, například pracovní telefon, notebook či jiné pomůcky a máte obavy, že vám budou po ochodu z práce scházet, nebojte se požádat bývalého zaměstnavatele o jejich případné odkoupení. Možná to šéf uvítá a výhoda z toho plyne také vám. Vzhledem k určitému opotřebení získáte pomůcky za výhodnější cenu, než kdybyste si je pořizovali zcela nové. A co více, budete i nadále pracovat s věcmi, které znáte a na které jste zvyklí.
3
Ještě než definitivně opustíte své zaměstnání, informujte svého bývalého nadřízeného o vašem případném zájmu budoucí spolupráce. Pokud jste se svým dosavadním zaměstnáním byli spokojeni a uvítali byste i třeba náhodnou práci formou jakési brigády, klidně to bývalému zaměstnavateli sdělte. Jistě to ocení, a jestliže s vámi byl spokojen také on, rád si na vaše slova v případě potřeby vzpomene.
4
Pokud jste výpovědí z práce šokováni a šéf se snaží ať už z jakéhokoli důvodu váš odchod ze zaměstnání uspěchat, myslete na to, že podle zákoníku práce máte právo na výpovědní lhůtu v délce minimálně dvou měsíců. Zákonná výpovědní lhůta začíná běžet prvním dnem kalendářního měsíce následujícího po doručení vaší výpovědi. Zároveň máte ze zákona nárok na odstupné odpovídající výši minimálně vašeho tříměsíčního průměrného výdělku.
5
Jestliže vás nepříjemná situace spojená se ztrátou zaměstnání postihla, nezoufejte. Podle ekonomů je nejhorší za námi. Přejeme vám proto mnoho úspěchů při hledání nového místa a také pevné nervy, které jsou v těchto nepříjemných časech bezesporu potřeba!

Snažte se být klidní, stresy vám nepomohou, naopak vám mohou uškodit.

Pokud jste se svým bývalým zaměstnavatelem dobře vycházeli a jestliže je to možné, zůstaňte s ním v kontaktu. Například stručné vánoční nebo novoroční přání formou e-mailu či sms zprávy potěší každého, i bývalého šéfa.

Nezapomeňte na svá práva, která upravuje zákoník práce.

Autor: Martina Havlíková | Zobrazit autorská práva

Foto: Martina Havlíková

Hodnocení
Milan Stoklasa (neověřeno) | So, 07/13/2019 - 23:39

Tak takové rady se mi zrovna hodí. Už nějakou dobu se totiž chystám v práci podat výpověď. Nejsem tam zrovna dvakrát spokojený a ten plat také není nic moc, takže mě tam nic nedrží. Navíc jsem se nedávno díval na jeden pracovní portál a koukal jsem, že nabídek na lepší práci je v mém okolí víc než dost.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici