Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zastřešit pergolu

24. Únor 2014

Pergoly jsou obvykle tím nejoblíbenějším místem k příjemnému posezení. Mnoho uživatelů si postavilo zahradní pergoly, jiní zase balkonové. Ovšem účel každé z nich je stejný, užít si příjemný pobyt venku v závětří, které nás ochrání. Posezení pod pergolou může být ale narušeno bouřkou doprovázenou silným deštěm i krupobitím. V takovém případě je vhodné pergolu zastřešit, jak na to?

1

1.
Komůrkový polykarbonát
Zastřešení z polykarbonátových desek je velmi levnou a kvalitní záležitostí. Komůrkový polykarbonát je tvořen drobnými komůrkami a můžete si ho zakoupit ve formě desek libovolných rozměrů. Polykarbonátové desky jsou dostupné i v různých barevných odstínech.

2.
Trapézové desky
Tyto desky jsou obvykle dostupné jak v polykarbonátu, tak i PVC. Jejich výhodou je vroubkovaná textura, která zajistí lepší prosvětlení a také, díky svému tvaru, mnohem lepší odolnost vůči krupobití a dalším vlivům. Obvykle jsou dostupné i v rolích. Na trhu je k dispozici celá škála barev, které si můžete vybírat podle svého uvážení, ale pro přirozenou podobu je vhodné si vybrat čiré nebo kouřové desky.

3.
Plný polykarbonát
Tvrdá polykarbonátová deska, která může být čirá, dodává efekt skleněné střechy. K dispozici je ve všech možných odstínech. Jedná se o nejtvrdší typ polykarbonátového materiálu.

4.
Sklolaminátové desky
Ve sklolaminátovém provedení lze pořídit všechny stejné krytiny jako v polykarbonátu. Výhodou sklolaminátu ovšem je, že pronikající světlo je přirozenější podoby a že je velmi levný.

5.
Samonosné oblouky
Nejlepší a nejjednodušší možnost, jsou k dispozici v PVC, sklolamináty i polykarbonátu. Není třeba je nijak složitě instalovat, přimontují se pouze ve styčných plochách na konci. Poskytnou pevnou a stabilní konstrukci a vizuálně vypadají nejlépe.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak postavit pergolu
Jak a co vysadit k pergole | tipy
Jak vybrat sprchový kout?
Jak vybrat sprchový kout