Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zazimovat fuchsie

Zazimování fuchsií - Jak zazimovat fuchsie. Fuchsie jsou bez pochyby jedny z nejčastěji pěstovaných truhlíkových květin. Fuchsie dokáží udělat skvělý dojem na každého. Pokud se blíží zima, tak musíte fuchsie zazimovat. Nejedná se o žádný složitý proces. Díky zazimování fuchsie přežijí celou zimu a na jaře vám budou zase krásně kvést. Samotný postup na zazimování rostlin je velmi snadný, jak tedy postupovat? Čtěte návod.

1
Nejprve květináč nebo truhlík s fuchsiemi položte a ostříhejte z fuchsií poškozené a zažloutlé listy. Následně květinu zkraťte cca o třetinu. Je třeba zastřihnout i konce květin kvůli riziku, že byste v nich mohli skrývat škůdci.
2
Nyní je potřeba květiny chemicky ošetřit a to proti parazitům i proti plísním. K ošetření použijte sprej, který lze zakoupit v zahradnických potřebách. Jestliže je fuchsie napadená značným způsobem, tak ji raději odstraňte, aby nenakazila ostatní rostliny. Pokud je napadena jen částečně, tak ji dejte stranou od ostatních rostlin.
3
Pro zazimování fuchsií najděte vhodné místo, kde budou teploty kolem 5°C, ale nikdy ne menší. Ideální místa jsou garáže, sklepy s okny, dílny, chodby aj. Místo by nemělo být v úplné tmě.
4
Přes zimu zalévejte fuchsie pouze tak, aby byla hlína mokrá. Vyvarujte se přelévání nebo úplnému suchu, v obou případech by vám zahynula. Kontrolu vlhkosti stačí provádět jednoduše prstem jednou týdně, při nižších teplotách se voda v květináči udrží dlouho.
5
Další možností je zazimování fuchsií venku. Takové zazimování provádějte, pokud se očekává mírná zima nebo pokud nemáte místo, kam byste fuchsie k zazimování uložili. K zazimování venku je potřeba vyhloubit jámy, do které se nasype rašelina nebo piliny, následně se na ně vloží fuchsie. Do jedné jámy jich lze dávat více, vždy korunkou k sobě. Silnější mrazy ovšem i takto zazimované fuchsie zničí, takže tuto možnost berte jako jistou alternativu.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto fuchsie: JJ Harrsion, zdroj a licence snímku: commons.wikimedia.org/wiki/File:Fuchsia_Magellanica_Tas.jpg

Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat svlačec
Svlačec je oblíbenou okrasnou zahradní rostlinou, která k nám dorazila z Jižní Evropy. Vyšlechtěné svlačce mohou mít květy růžové, modré i fialkové. P…