1

Diety s tukožroutskou polévkou, 14denní intenzivní diety, mléčné diety, diety s jablečným octem, jarní diety… O dietách bylo napsáno mnohé a stejně tak jsou mnohé i zkušenosti těch, kteří takové diety dodržovali. Jak je možné, že na někoho zabírají a na někoho zase ne? Cílem diet je snížit vaši nadváhu, obvykle tak, že zásadně změní váš jídelníček. A proto na začátku vašeho rozhodnutí zhubnout pomocí diety byste si měla ujasnit pár věcí. Nakolik jsem silná, abych ve svém životě udělala takovou změnu? A co když se mi nepodaří dietu dodržet? Co se stane, pokud dieta bude účinná a já zhubnu. Vrátím se ke svému současnému jídelníčku? Odpovědi na tyto otázky nám pomohou si ujasnit, co od diety očekáváme, a zda pouhá dieta bude stačit.

2

Pokud jsme se rozhodli pro dietu, stojíme před rozhodnutím, kterou si z tak širokého výběru vybrat. Obecně platí, že zdravé rychlé hubnutí neexistuje. Proto si hned z výběru můžeme odškrtnout takové diety, které rychlé hubnutí za dva či 14 dní slibují.

3

Vybereme takovou dietu, která nás osloví svou zejména jednoduchostí a tím, že nemusíme si příliš odříkat to, co máme rádi. Častou chybou je dodržování takové diety, kterou prostě nemáme rádi už kvůli tomu, že musíme jít třeba nenáviděnou brokolici. Taková dieta obvykle končí neúspěchem.

4

O vybrané dietě si zjistíme maximum dostupných informací. Pomohou zkušenosti jiných v různých diskusních fórech, kteří ji dodržovali. Základem je váš dietní program – tedy plán, kdy bychom a co měli jíst, čemu bychom se ve svém jídelníčku měli vyvarovat. Co takovou dietu zefektivní a jak by mělo vypadat zdravé hubnutí při jejím dodržování. Svou pozornost ale upínejte zejména k tomu, co taková dieta udělá s vaším tělem. Mohou vám začít chybět důležité minerály nebo vitamíny, které jsou nepostradatelné k životu. Dieta pak končí návštěvou nemocničního zařízení a zdravotními komplikacemi. Většina diet bude mít svá negativa, detailně se s nimi seznamte.

5

Vytvořte si svůj vlastní podpůrný motivační program. Dopřejte si za správné dodržování diety něco, čím si uděláte radost. Zato, že zhubnete podle plánu, vždy jednou za měsíc si třeba něco pěkného kupte či někam vyrazte se svými přáteli. Diety jsou také hodně o sebeovládání a psychohygieně. Motivační program vás může udržet ve správném režimu.

6

Vše si zapisujte do svého zápisníku. Vaši váhu, vaše úspěchy, co jste jedla mimo rámec diety, zda jste a kdy vyrazila na procházku či do fitness centra… Takové údaje vám prozradí mnohem víc, než si myslíte. Nakonec zjistíte, že děláte v něčem chybu, jakmile ji zaznamenáte, i nevědomky se budete chtít opakování chyby vyvarovat.

Tipy

Doporučení je jasné. Dieta sama o sobě nám může pomoci, ale vždy bychom ji měli doplnit o jednoduchý tréninkový program. Správná životospráva vám může pomoci cítit se lépe, ale mnohem lépe se budete cítit (a poznáte i na své tělesné hmotnosti), pokud k ní připojíte jednou týdně větší procházku či jinou sportovní činnost.

Varování

Před zahájením diety navštivte svého lékaře, který vám poradí.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (2 votes)