Přejít k hlavnímu obsahu

Jak získat kreditní kartu

02. Únor 2011

Kreditní karta je určená především pro bezhotovní platbu u obchodníků. Můžete však s ní zpravidla vybírat i z bankomatu. Kreditní karta vám dává příležitost získat úvěr v případě, že jej vám banky neumožní. Kreditní kartu můžete získat dvěma cestami – nakoupit nějaký výrobek na splátky nebo o kreditní kartu zažádat v bance.

Kreditní karta umožňuje jejímu majiteli disponovat s finančními prostředky a mít tak svou finanční rezervu. Pokud ji budete používat správně, minimalizujete tak své náklady. Kreditní karta vám totiž nabízí čerpat peníze peníze po určité období bezhotovostně. Zpravidla 45 dní. Pokud peníze do této doby splatíte, neplatíte žádný úrok. Úročení se pohybuje okolo dvou procent, navíc peníze můžete splácet po částkách.

Co je potřeba

občanský průkaz a druhý doklad totožnosti (cestovní pas nebo rodný list),
doklady k ověření bydliště (např. doklad o zaplacení nájmu nebo SIPO, účet za telefon, výpis z účtu),
doklady k ověření příjmu (potvrzení o výši pracovního příjmu) nebo živnostenský list a daňové přiznání za poslední rok (právnická osoba a fyzická osoba podnikatel) nebo výměr starobního důchodu

1
Žádost o kreditní kartu – vyplnění formuláře Nejprve si rozmyslete, zda kreditní kartu skutečně potřebujete. Nedejte na naléhání pracovníka banky, který vám kreditní kartu nabízí zdarma, a s tím, že je vše bezproblémové a že když ji nebudete využívat, nic vás to stát nebude. Vedením kreditní karty a úvěru s ní spojeným je zpravidla zpoplatněno, třeba ale až po jednom roce. Získat kreditní kartu můžete dvěma způsoby. Prvním z nich je nákup na splátky nějakého výrobku (nebankovní sektor), druhým je „volná“ kreditní karta vystavená bankovní institucí. V obou případech doložíte občanský průkaz, druhý doklad totožnosti (třeba cestovní pas nebo řidičský průkaz) a doklad o výši vašeho příjmu. Nakupujete-li nějaký výrobek na internetu a máte zájem také o kreditní kartu, provedete objednávku na stránkách prodejce a po odkliknutí objednávky budete přesměrováni na stránky firmy, která kartu vydává. Tam neleznete formulář k vyplnění. Zhruba do půl hodiny po odeslání formuláře vám dorazí potvrzující email, zda vaše kreditní karta byla schválena. V případě, že navštívíte pobočku nějaké banky, vyplníte s pracovníkem banky formulář podobný. Kromě doložení příjmu (jak které banky – u některých stačí podepsat čestné prohlášení) se vás zaměstnanec banky může zeptat na to, zda jste už někdy nějakou kreditní kartu užívali. Pokud odpovíte, že jste kreditní kartu měli, ale nikdy jste ji nevyužili, získáte jakési plusové body v jejich vyhodnocovacím systemu.
2
Obdržení kreditní karty Informace z banky se posílají ke schválení. I když už čerpáte nějaké úvěry, přesto vám kreditní karta obvykle bude vystavena. Pro banky je totiž výhodné, když její klienti kartu užívají. Těží především ze sankčních poplatků v případě, že se zpozdíte se splacením částky. Kromě úroků tak zaplatíte i nemalé penále – třeba 500 korun. I z této částky vám pak banka počítá úroky. Kartu obdržíte domů, nebo si ji můžete vyzvednout na pobočce banky. Obvykle do jednoho týdne, maximálně 14 dní.
3
Obdržel jsem kartu, co teď? Na zadní části karty se do proužku podepište. Obchodníci nepodepsanou kartu nemají povinnost přijmout. Vám to tak například v případě útraty v restauraci může způsobit komplikace, pokud nebudete mít s sebou i hotovost. Zpravidla svou novou kreditní kartu budete muset aktivovat. Aktivační kód vám dorazí v jiném dopise, nebo si jej vyzvednete na pobočce banky.
Autor: chorche
Hodnocení
Honzík (neověřeno) | Út, 04/16/2013 - 17:28

Já už tuto kartu získal všem ji doporučuji

gamesspol s.r.o (neověřeno) | Út, 06/05/2012 - 21:13

Můžu mít kred. kartu i když mi ještě nebylo osmnáct,ale už mi je přes patnáct ?

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Kreditní karta je charakteristická bezúročným obdobím, úrokem z úvěru a měsičními splátkami úvěru. Získat kreditní kartu je v České republice velice j…
Obrázek není k dispozici
V dnešní době si můžete půjčit téměř na cokoli. Reklamy nás ubezpečují o výhodnosti půjček a o tom, že žít na dluh je běžné. Pokud jste se ocitli v si…
Obrázek není k dispozici
Pokud čerpáte úvěr od banky (např. půjčka České spořitelny) nebo finanční společnosti (např. Cetelem půjčka) a rozhodli jste se svůj dluh splatit dřív…