1

Nejdůležitější při psaní logických scio testů je nezmatkovat. Vím, že se to lehce řekne, ale někdy stačí se na chvilku zastavit, nebo na papír přepsat celou otázku - nejenže se tím uklidníte, ale část, jestli ne celou otázku si zapamatujete a bude jednodušší ji řešit.

2

Postupně vyřešit každý oddíl a až poté přejít na druhý je velice namáhavé. Pokud na sebe jednotlivé otázky nenavazují, přejděte na chvíli k jinému druhu otázek a pak se vraťte. Namáhaný mozek vám bude vděčný.

3

Postupujte pomalu a systematicky. Pokud se v některém ze zadání ztrácíte, v klidu si vytvořte třeba tabulku. Osvědčila se zejména u úkolů typu: Martin má zeleného ježka, nemá rád špagety a v úterý chodí na fotbal. Jakou knihu má nejraději Patrik? Zní to složitě, ale věřte, že každá otázka se dá zodpovědět - pro odpověď máte většinou právě tolik indicií, kolik potřebujete.
S časem si nijak významně hlavu nelámejte - pokud nad každou otázkou neprodumete pět minut, může se vám nakonec podařit odpovědět na všechny. A to se povede málokomu.

4

Vraťme se k druhu otázek přiblíženému v předchozím příkladu. K vyřešení samozřejmě nestačí jen tabulka a pečlivé zapisování, ale i určitý druh logického myšlení. Autor zjistil, že tento druh myšlení potřebujete například také k řešení rébusů typu sudoku, kdo zvládne, může i kakuro. V podstatě jsou postyveny na stejném principu - pokud toto ano a toto ne, pak toto. Kakuro je lepší pro nutnost přemýšlet na více úrovních - stejně jako při tomto druhu otázek ve scio testech.

5

Určitě neuškodí alespoň letmo nahlédnout do základů logiky, pokud logickým myšlením zrovna neoplýváte. I "našprtané" zákony a poučky by vám měly hodit alespoň těch kýžených 60 procent.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.727275
Average: 4.7 (11 votes)