Přejít k hlavnímu obsahu

Jak zvládnout logické scio testy

21. Prosinec 2009

Logické scio testy jsou asi nejtvrdším oříškem pro adepty na univerzitní studenty. Snad vám naše tipy pomohou se scio testy úspěšně poprat. Scio testy vás nyní nepřekvapí. Využijte můj návod.

1

Nejdůležitější při psaní logických scio testů je nezmatkovat. Vím, že se to lehce řekne, ale někdy stačí se na chvilku zastavit, nebo na papír přepsat celou otázku - nejenže se tím uklidníte, ale část, jestli ne celou otázku si zapamatujete a bude jednodušší ji řešit.

2

Postupně vyřešit každý oddíl a až poté přejít na druhý je velice namáhavé. Pokud na sebe jednotlivé otázky nenavazují, přejděte na chvíli k jinému druhu otázek a pak se vraťte. Namáhaný mozek vám bude vděčný.

3

Postupujte pomalu a systematicky. Pokud se v některém ze zadání ztrácíte, v klidu si vytvořte třeba tabulku. Osvědčila se zejména u úkolů typu: Martin má zeleného ježka, nemá rád špagety a v úterý chodí na fotbal. Jakou knihu má nejraději Patrik? Zní to složitě, ale věřte, že každá otázka se dá zodpovědět - pro odpověď máte většinou právě tolik indicií, kolik potřebujete.
S časem si nijak významně hlavu nelámejte - pokud nad každou otázkou neprodumete pět minut, může se vám nakonec podařit odpovědět na všechny. A to se povede málokomu.

4

Vraťme se k druhu otázek přiblíženému v předchozím příkladu. K vyřešení samozřejmě nestačí jen tabulka a pečlivé zapisování, ale i určitý druh logického myšlení. Autor zjistil, že tento druh myšlení potřebujete například také k řešení rébusů typu sudoku, kdo zvládne, může i kakuro. V podstatě jsou postyveny na stejném principu - pokud toto ano a toto ne, pak toto. Kakuro je lepší pro nutnost přemýšlet na více úrovních - stejně jako při tomto druhu otázek ve scio testech.

5

Určitě neuškodí alespoň letmo nahlédnout do základů logiky, pokud logickým myšlením zrovna neoplýváte. I "našprtané" zákony a poučky by vám měly hodit alespoň těch kýžených 60 procent.

Autor: Denny
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak zvládnout verbální scio testy
Scio testy využívá při přijímacích zkouškách čím dál více univerzit. Zde najdete několik tipů, které by vám měly pomoci úspěšně absolvovat verbální čá…
Jak se dostat na psychologii | rady
Jak se dostat na psychologii | rady. Jestliže uvažujete o studiu psychologie na vysoké škole, pak vám držím palce. Na psychologii je obrovský nával, z…
Jak se dostat na historii
Zajímáte se o dějiny, ale nevíte, co vás bude čekat u přijímacích zkoušek? Láká vás studium archivnictví nebo archeologie? Dostat se na historii můžet…