Přejít k hlavnímu obsahu

Jak vybrat zahradní domek

14. Leden 2014

Zahradní domky se stále ve větší míře stávají běžnou součástí našich zahrad. Mohou sloužit k nejrůznějším účelům. Ať už jako úložný prostor pro zahradní techniku a nářadí nebo jako chatka vybavená jednoduchým nábytkem, kde je možné v létě přespávat nebo umožnit dětem, aby si zařídily zahradní domek podle své fantazie.

1
Výběr zahradního domku bychom měli přizpůsobit jednak velikosti a stylu zahrady, a jednak účelu, pro který chceme zahradní domek na své zahradě využívat.
2
Současná nabídka zahradních domků je dostatečně široká a zahradní domky jsou většinou designově pěkně řešené. Vybrat si můžete třeba takový zahradní domek, který bude se bude stylově hodit k vašemu domu.
3
Zahradní domky jsou prodávány jako malé dřevostavby, jejichž usazení na zahradu je otázkou jednoho dne. Na vás je vybudování betonové základové desky, nebo pevné dlažby na vhodném místě, a pokud si vyberete dodavatele, který domek na místě smontuje, máte hotovo. Nevyplácí se montovat zahradní domek svépomocí, neboť to vede většinou ke komplikacím.
4
Na trhu je však možno sehnat i zahradní domky, které vám daná firma zhotoví na míru dle vašich dispozic v závislosti na velikosti vaší zahrady, nebo i s ohledem na vzhled a charakter vašeho domu.
5
Zahradní domky jsou většinou zhotoveny z kvalitního smrkového dřeva. Menší zahradní domky mají panelovou konstrukci a rám bývá pobit palubkami, nebo mají srubovou konstrukci.
6
Většina zahradních domků má sedlovou střechu a střešní krytina bývá pískovaná lepenky, asfaltové šindele, nebo plech. Záleží na vašem vkusu, aby vzhled zahradního domku ladil se zahradou i domem.
7
Důležitý je výběr dveří, které mohou být jednokřídlé i dvoukřídlé, které budete potřebovat v případě uskladňování zahradní sekačky či jiného rozměrného nářadí na zahradu.
8
Vedle všech vlastností, jaké by vámi vybraný zahradní domek měl mít, je nejdůležitější jeho samotná funkčnost, praktičnost a přístupnost. Vždy se ohlížejte na vlastní pohodlí a účelnost zahradního domku.
Honza Jánský (neověřeno) | Po, 09/16/2019 - 09:18

Pro mě byla při výběru zahradního domku nejdůležitější asi jeho velikost a to, aby se dal dobře uzamknout. Skladuji v něm totiž všechno své zahradní nářadí a docela nerad bych, aby mi ho někdo ukradl. Zatím to funguje skvěle. Pozitivní je i to, že díky zahradnímu domku se mi uvolnila spousta místa v garáži. :-)

Radka Kroutilová (neověřeno) | St, 02/20/2019 - 03:09

Když jsme vybírali zahradní domek, tak chtěl manžel koupit nějaký plechový. Jsem ale moc ráda, že jsem mu to rozmluvila a koupili jsme nakonec dřevěný. Neříkám, že ty plechové jsou špatné, ale příjde mi, že něco takového se na zahradu teda vůbec nehodí. Spíše naopak.

Milan K. (neověřeno) | Po, 02/04/2019 - 21:38

Zahradní domek na zahradě máme a je skvělý. Jen bohužel pro mé potřeby už začíná být příliš malý. Proto přemýšlím o nějaké větší alternativě. Buď bych si rád pořídil větší zahradní domek, nebo se mi docela zamlouvají takové ty skladové kontejnery.

Další zajímavé články

Potřebujete dřevěný materiál, střešní krytinu, hřebíky, pásky, základní nátěr a ochrannou barvu na dřevo, nářadí (kladivo, ruční pila, vodováha, šroub…
Jak uskladnit cibuli | rady a tipy. Cibule by neměla chybět v žádné domácnosti. Používáme ji hodně často, a to nás nutí kupovat jí raději ví…
Pokud bydlíte v panelovém domě, jedinou cestou, kudy k vám můžou přijít nezvaní hosté, jsou vstupní dveře. Podceňovat důležitost dveří byste neměli al…