Přejít k hlavnímu obsahu

Jak získat výhodnější podmínky u mobilního operátora | rady

Jak získat výhodnější podmínky u mobilního operátora  | rady. Známe to všichni. Pár hovorů s rodinou, přítelem či přítelkyní a částce na účtu za telefon se nestačíme divit. Přitom obvykle stačí jen málo. Už jediným telefonátem na infolinku operátora si můžete přilepšit o sms zprávy navíc nebo volné minuty na volání. Získat ale můžete i levný telefon či slevu na tarif. Mnozí operátoři si myslí, že o zákazníky bojovat nemusí, ale opak je pravdou. Pokud se vám podmínky pro užívání vašeho mobilního telefonu nezdají být dostatečně lákavé, přečtěte si náš článek.

Co je potřeba

být klientem některého z operátorů, které v ČR působí

1

Ideální je být dlouhodobým klientem některého mobilního operátora, který v České republice působí. První kroky nespokojeného klienta by měly vést ke konkurenčnímu operátorovi, je dobré informovat se o nabídkách jiných poskytovatelů. Sdělte pracovníkům, s čím nejste u stávajícího operátora spokojeni, a co je pro vás důležité, zda volání, data nebo sms zprávy apod. Předložte jim rovněž vaše dosavadní účty za telefon. Konkurenční operátor se vždy bude snažit nabídnout vám výhodnější podmínky tak, abyste byli spokojeni a stali se jeho novými zákazníky.

2

Následně navštivte pobočku svého stávajícího operátora, případně vytočte číslo své infolinky. Pracovníky upozorněte, že nejste spokojeni s podmínkami vaší dosavadní smlouvy a že chcete odejít ke konkurenci. Klidně je konkrétně informujte také o nabídce, kterou vám učinil konkurenční operátor. Tak budou pracovníci vašeho operátora vědět, že máte skutečný zájem o změnu smlouvy.

3

Stávající operátor samozřejmě nebude chtít přijít o svého věrného klienta, a proto vám začne nabízet lákavé alternativy vašeho stávajícího tarifu, případně ještě další zajímavé služby. Nenechte se však odbýt nabídkami „výhodných“ balíčků případně pouhé změny tarifu. Stůjte si za svým.

4

Nenecháte-li se zlákat nabízenými produkty, začnou vám pracovníci O2 a Vodafone po chvíli představovat tzv. detenční nabídky. To jsou výhody ke stávajícímu tarifu, které klienti operátorů nemohou získat oficiálně. Jedná se například o 50 % slevu na stávající tarif, mohou vám nabídnout drahý telefon za symbolickou cenu nebo i volné minuty na volání. Vše záleží na klientovi, jaké má potřeby a požadavky.

5

U T-mobile je průběh komplikovanější. Operátoři a pracovníci T-mobile nenabízejí detenční nabídky ihned, klienti T-mobile si obvykle musí pár dní počkat. Zpravidla už ale po dvou dnech od oznámení o přechodu ke konkurenci jim zazvoní telefon, představí se pracovník infolinky a začne jim nabízet výhody, které předčí nabídku konkurenčního operátora. Další postup je už naprosto stejný jako v případě ostatních dvou operátorů: klient se s pracovníkem domluví na nabídce, která vyhovuje oběma stranám. A peněženka klientů tak zůstane zase o něco těžší.

Přechod k jinému operátorovi je vhodné naplánovat na dobu před vypršením smlouvy. Změny ve smlouvě prováděné v průběhu doby jejího plynutí bývají sankciovány.

|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak úsporně topit plynem | rady
Jak úsporně topit plynem | rady. Zemní plyn celá řada českých domácností využívá nejen k vaření, ale i k vytápění. Bohužel nepatří zrovna mezi ty nejn…
Jak uschovat peníze na dovolené | rady
Jak uschovat peníze na dovolené | rady. Jak snížit riziko ztráty hotovosti a jiných cenností, případně co nejvíce ztížit práci kapsářům? Když se budet…