Co je potřeba

pas
víza
dvd
hračky
taška
batoh
deka
polštář
plyšák
hygienické potřeby
pití
léky
kinedryl

1

V prvé řadě je potřebné mít všechny potřebné doklady. Zde se jedná o horkou novinku, ještě v červnu jste totiž mohli mít děti zapsány ve vašem pase, avšak od července 2012 je nutné, aby každé dítě mělo svůj vlastní pas a to i tehdy, že se jedná o malé miminko. Není vůbec žádná zbytečnost, tento zákon byl vytvořen pro větší ochranu vašich dětí. Vedle biometrických pasů nezapomeňte vzít s sebou průkaz pojištěnce platný v EU, pokud cestujete dál, tak by dítě mělo být i řádně připojištěno. Podle země, kam cestujete, by dítě mělo mít také i vízum.

2

Jak cestovat s dětmi bezpečně? Celá řada z vás se rok co rok vydává k moři do Chorvatska a to vlastní dopravou. To je však z mnoha hledisek náročné a stresující. Rozhodně cestujte s kvalitní autosedačkou, kterou dobře připevněte. Dětem vezměte dostatek aktivit, aby pro ně cestování nebylo tak nudné, stresující a vysilující. Zabalte do tašky různé hračky, videa, hry, omalovánky, pastelky…
Určete předem jistá pravidla, která je zapotřebí dodržovat. Promluvte si s dětmi, co je bude čekat, jak při cestě autem, tak i letadlem.

3

Při cestování s autem máte výhodu, že můžete s dětmi zastavit a udělat si přestávku, kdy chcete. Pamatujte si však, že to, co byste bez dětí zvládli za sedm hodin, tak s dětmi vám cesta potrvá cca 10 hodin. Ideální je cestovat v noci. Má to bezesporu celou řadu výhod, protože děti nejlépe snáší cestu, je nejlepší vzduch a jsou prázdné vozovky. Velkou výhodou také je, že se na místo dostanete ráno, čímž si budete velmi brzy užít moře.

4

Letecká doprava má výhodu v rychlé přepravě. Děti do dvou let navíc nemusí mít žádnou letenku, ale pozor, nemají také nárok na sedadlo a zavazadlo. Větší děti informujte, co je na letišti čeká. Vysvětlete dítěti, jak se má na letišti a v letadle chovat. Obvykle máte přednost nastoupit na palubu před těmi bez dětí. Pokud je let delší, nezapomeňte s sebou vzít i hračky, DVD přehrávače či hudební přehrávače. Vezměte s sebou i nějaké ty věci na převlečení. Vždyť to znáte, děti se velice snadno zašpiní, a proto mít s sebou náhradní oblečení se určitě vyplatí.

5

Pokud vaše dítě má problém s cestováním, nezapomeňte na Kinedryl . Pokud má dítě nějaké zdravotní problémy, mějte s sebou i léky.

6

Nechte dítě, aby si na cestu sbalilo svůj vlastní batoh, do něhož si dá to, co by se sebou na dovolené mělo rádo. Batoh by ale neměl být příliš velký a je nutné dítě upozornit, že si ho ponese sám, takže musí být i přiměřeně těžký. Batoh pak dítěti případně zkontrolujte, přibalte mu do něj papírové kapesníky a igelitový sáček pro případ nouze.

7

Nechte dítě, aby si na cestu vybralo nějaké hračky či hry. 10 položek by mělo být dostatečných na 4 hodiny cesty. Mohou to být různé hračky, pro batolata – deskové knihy, chrastítka, kousátka a podobně, větší děti si mohou vzít knihy, papír, pastelky, plyšáky, atd.

8

Pokud cestujete autem, vyplatí se malému dítěti pro větší pohodlí vzít jeho oblíbený polštář anebo deku. Při cestování s dětmi, je vždy zapotřebí mít s sebou dostatek lahví s vodou. Ujistěte se, že vaše dítě pije pravidelně, alespoň jednou za dvě hodiny. Vždy oceníte mít po ruce vlhčené dětské ubrousky, s nimiž můžete dítěti utřít ruce či pusu. Oblečte své děti do jasných viditelných barev, to pro případ, kdy by se vám, nedej bože, ztratilo. Tak jej máte větší šanci uvidět. Předškolní děti by si měly pamatovat své jméno, adresu a telefon, pro případ ztracení. Zabalte dětem nějaké občerstvení, ale pozor na cukr, ten podněcuje hyperaktivitu, tak aby vám pak nepřerostly přes hlavu. Dobré je ovoce a sušenky.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3
Average: 3 (1 vote)