Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit dítě na delší cestování

Jak připravit dítě na delší cestování | rady a tipy. Cestování s dětmi obvykle vyžaduje důkladnější přípravu. Jak delší cestu s ratolestmi bez problému zvládnout? Přinášíme rady a tipy, které vám jistě pomohou.

Co je potřeba

  • pohodlné oblečení
  • věci na převeleční
  • příruční zavazadlo
  • kniha, plyšák nebo nahrávka pohádky
  • dostatek jídla a pití
  • léky
  • čistá voda
  • papírové kapesníky, případně anitakteriální gel
  • deka a polštářek
  • stínítko na okno do auta
1

Plánování

Ať už jedete autem, vlakem, autobusem, nebo letíte letadlem, cestu si předem pořádně naplánujte.

Pokud cestujete autem, tak si vyhledejte trasu, kudy pojedete, abyste věděli, kde se dá zastavit, dojít si na toaletu a občerstvit se. Mějte časovou rezervu a počítejte s nepředvídatelnými situacemi na silnici a s častějšími zastávkami kvůli dětem. Čím menší dítě, tím více času si dopřejte.

V případě, že využíváte jiné dopravní prostředky, zařiďte, abyste měli dostatek času na přestupy, obzvláště na větších letištích, kde se můžete hůře orientovat.

V neposlední řadě seznamte děti s plánem cesty.

2

Zajistěte dětem komfort

Pohodlné oblečení je základem pro každého cestovatele. Děti oblečte přiměřeně podle počasí (zvažte počasí i v cílové destinaci), do letadla bude potřeba vrstva navíc, a vezměte i něco na převlečení v případě polití. Přibalit můžete i lehčí deku či polštářek a od věci není ani stínítko na zakrytí okénka u auta, aby se děti nerušeně vyspaly.

3

Občerstevní

Dostatek jídla a pití je základ. Při výběru berte ohled na trvanlivost potravin, konzumace řízku uloženého celý den v teple nebude nejvhodnější volbou. Stanovte si, co prioritně sníte a co necháte na později. Jídlo připravte do praktických krabiček, přidejte příbor či antibakteriální gel na ruce, apod. Přibalte pro děti i nějaké překvapení.

4

Zábava

Nezapomeňte vzít i oblíbené hračky, plyšáky, tablet či knihu. Co se hraček týče, vyhněte se těm hlučným, které vydávají zvuky či hrají jednu znělku neustále dokola. Z knížek vyberte spíše ty, které se dají prohlížet, protože čtení vyžaduje více pozornosti a soustředění. Od věci není ani nahrávka oblíbené pohádky.

5

Mějte nezbytnosti po ruce

Ať už jedete jakýmkoliv prostředkem, zabalte si věci tak, abyste vše nezbytné měli vždy po ruce. Vyhnete se tak zbytečnému stresu. Mezi nezbytnosti patří například mimo výše popsaných věcí i čistá voda na umytí rukou, papírové kapesníky a samozřejmostí by měla být i lékárnička. Vyplatí se přibalit i léky proti nevolnosti při cestování, které jsou zároveň vhodné pro děti. V takovém případě jsou potřeba i častější zastávky.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici