Přejít k hlavnímu obsahu

Jak a co pochopit před žádostí o nebankovní půjčku

29. Listopad 2013

Půjčky, půjčky ihned, nebankovní úvěry... Jak se vyznat a jak správně vybrat nejvhodnější půjčku? Jestliže si z nějakého – jakéhokoliv – důvodu nemůžeme půjčit peníze od „kamenného“ bankovního domu a půjčku opravdu nutně potřebujeme, je další možností nebankovní sektor. Při porovnávání podmínek různých společností nás asi zaujme nejlevnější půjčka. Než se definitivně rozhodneme k podpisu, měli bychom si některá fakta zjistit, další prověřit a jiná pochopit.

Co je potřeba

Počítač připojený k internetu
Kalkulačka
Tužka, papír

1

Není levná půjčka, a už vůbec ne v nebankovním sektoru. Může být pouze nejlevnější nebankovní půjčka mezi ostatními přibližně stejně drahými. Opravdu levnou půjčku nám poskytne leda tak rodina v přímé linii. Půjčit peníze (a velké peníze) neznámým lidem je velké riziko. Nebankovní společnosti většinou poskytují půjčky ihned, neprověřují naše příjmy, a i proto se jistí vyššími úroky.

2

Půjčka není charita. Banky i nebankovní společnosti nepůjčují peníze proto, že by jim bylo líto naší tíživé finanční situace, ale za účelem zisku. To bylo, jest a bude. Není tedy vhodné žehrat na výši jejich úroků. Je to obchod - buď koupíš, nebo necháš ležet.

3

Nebankovní společnosti poskytují půjčky a nebankovní úvěry v intencích zákona. Je jenom na nás, koho o finanční službu požádáme a kolik za ni zaplatíme. Tedy zda osobní půjčka, o kterou máme zájem, bude ta nejlevnější půjčka na trhu.

4

Je víc než vhodné seznámit se se společností, kterou chceme o nebankovní úvěr nebo jiný typ půjčky požádat: navštívit její webové stránky, zjistit oblasti jejího podnikání a působení na trhu, zapamatovat si její jméno. Seriozní firmy samy své navštívenky nabízejí (na webových stránkách se rubrika obvykle jmenuje „O nás“).

5

Při žádosti o nebankovní úvěry nebo půjčky prostřednictvím internetu používáme on-line kalkulátoru, který předem ukáže, jakou částku budeme splácet, jak dlouho a kolik zaplatíme navíc. Při podpisu smlouvy je třeba zkontrolovat, zda tyto údaje souhlasí, případně musíme vzít na vědomí a odsouhlasit jiný výpočet. Do budoucna bude vždy platit jen to, co je dáno ve smlouvě a nikoliv předběžný údaj, který nám ukázal kalkulátor.

6

Počítejme s tím, že ani tak zvané půjčky ihned nejsou z hodiny na hodinu.

7

Při žádostech o půjčky nebo nebankovní úvěry je rozumné půjčit si o něco více peněz než nutně potřebujeme. Nedostaneme se do potíží s prvními splátkami.

8

Patříme-li k lidem, kterým je svět financí naprosto vzdálený, vyhledáme ve svém okolí někoho, kdo mu naopak rozumí. Proberme s ním svou finanční situaci, svěřme se mu s potřebnou výší půjčky a nechme si spočítat reálnou výši splátek s ohledem na své stabilní příjmy. Nechme si vysvětlit, i jak to je s pojištěním při neschopnosti splácet, abychom později třeba nebyli nemile překvapeni.

Autor: jezzina
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak porovnat úvěry na trhu
Zájemci o úvěr dělají mnoho chyb. Kupříkladu si nepřečtou obchodní podmínky anebo se domnívají, že banky poskytují vždy lepší úvěr než nebankovní spol…
Jak vybrat podnikatelský úvěr
Vzít si podnikatelský úvěr není pro začínající i zavedené společnosti nic neobvyklého. Právě naopak. Finanční prostředky banky umožní nastartovat podn…
Obrázek není k dispozici
Jak si půjčit přes SMS
Potřebujete-li půjčit peníze, oceníte rychlost a spolehlivost jejich doručení. Málokdo potřebuje půjčku, která je mu vyplacena až za rok nebo dva. Sam…