Co je potřeba

Počítač připojený k internetu
Kalkulačka
Tužka, papír

1

Není levná půjčka, a už vůbec ne v nebankovním sektoru. Může být pouze nejlevnější nebankovní půjčka mezi ostatními přibližně stejně drahými. Opravdu levnou půjčku nám poskytne leda tak rodina v přímé linii. Půjčit peníze (a velké peníze) neznámým lidem je velké riziko. Nebankovní společnosti většinou poskytují půjčky ihned, neprověřují naše příjmy, a i proto se jistí vyššími úroky.

2

Půjčka není charita. Banky i nebankovní společnosti nepůjčují peníze proto, že by jim bylo líto naší tíživé finanční situace, ale za účelem zisku. To bylo, jest a bude. Není tedy vhodné žehrat na výši jejich úroků. Je to obchod - buď koupíš, nebo necháš ležet.

3

Nebankovní společnosti poskytují půjčky a nebankovní úvěry v intencích zákona. Je jenom na nás, koho o finanční službu požádáme a kolik za ni zaplatíme. Tedy zda osobní půjčka, o kterou máme zájem, bude ta nejlevnější půjčka na trhu.

4

Je víc než vhodné seznámit se se společností, kterou chceme o nebankovní úvěr nebo jiný typ půjčky požádat: navštívit její webové stránky, zjistit oblasti jejího podnikání a působení na trhu, zapamatovat si její jméno. Seriozní firmy samy své navštívenky nabízejí (na webových stránkách se rubrika obvykle jmenuje „O nás“).

5

Při žádosti o nebankovní úvěry nebo půjčky prostřednictvím internetu používáme on-line kalkulátoru, který předem ukáže, jakou částku budeme splácet, jak dlouho a kolik zaplatíme navíc. Při podpisu smlouvy je třeba zkontrolovat, zda tyto údaje souhlasí, případně musíme vzít na vědomí a odsouhlasit jiný výpočet. Do budoucna bude vždy platit jen to, co je dáno ve smlouvě a nikoliv předběžný údaj, který nám ukázal kalkulátor.

6

Počítejme s tím, že ani tak zvané půjčky ihned nejsou z hodiny na hodinu.

7

Při žádostech o půjčky nebo nebankovní úvěry je rozumné půjčit si o něco více peněz než nutně potřebujeme. Nedostaneme se do potíží s prvními splátkami.

8

Patříme-li k lidem, kterým je svět financí naprosto vzdálený, vyhledáme ve svém okolí někoho, kdo mu naopak rozumí. Proberme s ním svou finanční situaci, svěřme se mu s potřebnou výší půjčky a nechme si spočítat reálnou výši splátek s ohledem na své stabilní příjmy. Nechme si vysvětlit, i jak to je s pojištěním při neschopnosti splácet, abychom později třeba nebyli nemile překvapeni.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
5
Average: 5 (1 vote)