1

spáry mezi kachličkami
Nejdříve smícháme prášek do pečiva s vodou a uděláme jakousi pastu. Tu pak postupně nanášíme do spár mezi kachličkami. Necháme působit a pak umyjeme.

2

usazenina po čaji
Jak zahnědlý hrnek od černého čaje, tak zahnědlá termoska či kojenecká láhev – obojí lze vyčistit velmi jednoduše. Nasypeme do nádoby nebo hrnku prášek do pečiva, zalijeme ho horkou vodou, protřepeme, necháme chvíli působit a umyjeme.

3

smaltované bude jako nové
Smaltované umyvadlo nebo nádobí může být zase jako nové. Stačí je jen opláchnout vodou a posypat práškem do pečiva. Poté je dobré nechat prášek působit přes noc a ráno ho jen umýt.

4

varná konvice
Do konvice nalejeme vodu (zhruba do poloviny). Mezi tím nalijeme sklenku octa a do ní zamícháme lžičku prášku do pečiva. Tuto směs přidáme do vody v konvici a necháme povařit. Poté vylejeme, vypláchneme a natočíme znovu vodu, kterou ještě několikrát převaříme. Chuť a pach octa se totiž dlouho drží v konvici.

5

připálené zbytky
Do připáleného pekáče nebo hrnce stačí přidat horkou vodu s práškem do pečiva (1 – 2 balení podle velikosti nádoby). Necháme asi 30 minut odstát a poté nádobí umyjeme.

6

zašlé záclony
Dokonce i zašlé staré záclony mohou být znovu bílé. Stačí přidat do prášku na praní i prášek do pečiva. Pokud jsou záclony nažloutlé od cigaretového kouře, je lepší je nechat namočené delší dobu před praním. Do vody však přidejte 5 balíčků prášku do pečiva.

7

odpad u umyvadla
Prášek do pečiva si hravě poradí i s odpadem u umyvadla či vany. Pokud na ně nasypeme prášek do pečiva, zalijeme je octem a necháme chvíli působit, po opláchnutí se zase lesknou, jako když byly nové.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.11111
Average: 4.1 (9 votes)