1

Spáry mezi kachličkami

Nejdříve smícháme prášek do pečiva s vodou a uděláme jakousi pastu. Tu pak postupně nanášíme do spár mezi kachličkami. Necháme působit a pak umyjeme.

2

Usazenina po čaji

Jak zahnědlý hrnek od černého čaje, tak zahnědlá termoska či kojenecká láhev – obojí lze vyčistit velmi jednoduše. Nasypeme do nádoby nebo hrnku prášek do pečiva, zalijeme ho horkou vodou, protřepeme, necháme chvíli působit a důkladně umyjeme.

3

Smaltované bude jako nové

Smaltované umyvadlo nebo nádobí může být zase jako nové. Stačí je jen opláchnout vodou a posypat práškem do pečiva. Poté je dobré nechat prášek působit přes noc a ráno ho jen umýt.

4

Varná konvice

Do konvice nalejeme vodu (zhruba do poloviny). Mezitím nalijeme sklenku octa a do ní zamícháme lžičku prášku do pečiva. Tuto směs přidáme do vody v konvici a necháme povařit. Poté vylejeme, vypláchneme a natočíme znovu vodu, kterou ještě několikrát převaříme. Chuť a pach octa se totiž dlouho drží v konvici.

5

Připálené zbytky

Do připáleného pekáče nebo hrnce stačí přidat horkou vodu s práškem do pečiva (1 – 2 balení podle velikosti nádoby). Necháme asi 30 minut odstát a poté nádobí umyjeme.

6

Zašlé záclony

Dokonce i zašlé staré záclony mohou být znovu bílé. Stačí přidat do prášku na praní i prášek do pečiva. Pokud jsou záclony nažloutlé od cigaretového kouře, je lepší je nechat namočené delší dobu před praním. Do vody však přidejte 5 balíčků prášku do pečiva.

7

Odpad u umyvadla

Prášek do pečiva si hravě poradí i s odpadem u umyvadla či vany. Pokud na ně nasypeme prášek do pečiva, zalijeme je octem a necháme chvíli působit, po opláchnutí se zase lesknou, jako když byly nové.

Varování

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.2
Average: 4.2 (10 votes)