Přejít k hlavnímu obsahu

Jak instalovat stropní fabiony

01. Září 2015

Stropní fabiony jsou krásnou ozdobou mnoha domů. Jedná se o přechod mezi stěnou a stropem, který je vyráběn nejčastěji ve formě lišt. Fabiony se vyrábějí v několika druzích a to především polystyrenové, sádrové a fabiony z tkaniny. Do domů se instaluje, aby skryl hranatou podobu místností a dodal jim příjemný zaoblený design. Dalším důvodem jsou nevzhledné praskliny, které jsou součástí mnoha starších staveb. Tyto praskliny fabiony dokonale zakryjí. Jak fabiony instalovat?

1

Měření stropu a rohů
Změřte si obvody stropu a údaje si poznamenejte.

2

Výběr a nákup
Počítejte s tím, že potřebujete rezervu, tak si vždy pořiďte fabiony delší, vždy si je můžete zkrátit. Rozhodněte se také, jaký druh fabionu chcete. Všechny místnosti je vhodné udělat ve stejném stylu. Pokud chcete mít místnost opravdu hezkou, tak si zakupte i rohové díly, které mohou být i ozdobné.

3

Příprava stěn
Stěny je potřeba na fabiony připravit, pravidlem je, aby byly čisté a suché. Pokud jsou tam tapety nebo nerovnosti, tak je zahlaďte špachtlí a pak brusným papírem.

4

Pomůcky
Jako pomůcky pro fabiony si připravte pilku s ostrými zuby, lámací nůž, lepidlo na polystyrenové fabiony (případně lepidlo na sádrové fabiony), hliníkové pravítko, tužku a křídovou nit.

5

Rohové díly
Nejprve začněte s rohovými díly, které usadíte. Po usazení si vždy udělejte křídovou nití lajnu, abyste věděli, jde má být spodní část fabionu.

6

Lepení
Fabiony si pomocí pravítka, nože a pilky, seřízněte podle požadovaných délek. Na zadní část fabionů naneste vrstvu lepidla, u polystyrenových slabší a u sádrových silnější vrstvu lepidla. Následně fabiony přitiskněte na požadované místo. V případě sádrových fabionů klidně použijte hřebíčky, které natlučte hned po fabion. Podrží ho, dokud se nepřilepí a pak hřebíčky vytáhnete.

7

Emulzní barva
U sádrových fabionů je ještě zapotřebí nátěr z emulzní barvy.

8

Fabiony z tkaniny
Tkaninové fabiony se instalují stejným způsobem, seříznou se a přilepí na obvody stropu.

Autor: chorche
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak zbavit domácnost virů a bakterií
Jak pěstovat a využít vodnici
Jak pěstovat černý kořen
Jak pěstovat echinaceu
Jak pěstovat srdcovku nádhernou