Přejít k hlavnímu obsahu

Jak koupit internetový server

17. Březen 2011

Dostali jste nabídku koupit internetový server nebo uvažujete o tom, že byste se pustili do podnikání na internetu? Nebo si chcete vést svůj vlastní tematický web pro zábavu? Ale jak na to? Ať už jsou vaše záměry jakékoli, dodržte při nákupu serveru postup, který vás ochrání před případnými komplikacemi.

Co je potřeba

peníze
rešeršní dovednosti
podnikatelský záměr
základní zkušenosti s internetem

1

Kde koupit internetový web

Na nákup a prodej rozličných internetových webů se specializuje především komunitní fórum Webtrh.cz. Po registraci nabízí svým uživatelům prostředí, v němž lze zakoupit, prodat i vyměnit mimo jiné internetové domény, internetové servery nebo nalézt odborníky v oboru, kteří vám pomůžou a nabídnou své služby. Nedílnou součástí serveru je i poradna, kde se o své zkušenosti můžete podělit s ostatními členy komunity. K obchodování s internetovými servery rovněž poslouží největší aukční portál Aukro.cz, hledejte však v kategorii Ostatní. Zajímavé nabídky naleznete na běžných inzertních serverech, ovšem velice zřídka.

2

Kolik za internetový web zaplatit?

Ceny internetových serverů určuje několik kritérií.

Postavení na internetovém trhu
Proslulost webu
Zaměření webu
Cílová skupina
Návštěvnost webu
Originalita systemu, designu a obsahu
Atraktivnost domény
Výdělky na webu
Náklady na provoz serveru

Obecně platí, že servery s méně dostupnou cílovou skupinou jsou pro inzerenty atraktivnější, a proto je o reklamní plochy na serveru mnohem vyšší zájem. Pro vás z této skutečnosti plynou samozřejmě vyšší výdělky a méně nákladů při vyhledávání inzerentů. A za kolik server koupit? Neexistuje univerzální ceník, při koupi je zapotřebí zapojit zdravý rozum a zodpovědět si otázku, jakým směrem chcete internetový server vést a kolik jste ochotni do něj investovat. E-shopy se prodávají zhruba za půlroční až roční výdělek, podobné to je u jiných webů. Při koupi si připravte alespoň 20 000 korun, za 100 000 korun už koupíte kvalitní a výdělečný web, který můžete zahrnout do svého internetového portfolia. Cenu internetových serverů významně určuje i administrační či redakční system a design. Pokud se jedná o open source řešení, cena je nízká.

3

Mám vybraný server a dohodli jsme se i na ceně, co teď?

Důvěřuj, ale prověřuj! Nákup internetového serveru je krok, který vyžaduje hloubkovou prověrku prodávajícího, serveru a jeho závazků. Pomůže rejstřík živnostníků a firem. Zkuste mimo jiné důmyslný trik, který denodenně využívají především novináři při vyhledávání informací o konkrétních lidech: do vyhledávače zadejte emailovou adresu či telefonní číslo subjektu. Ukážou se vám internetové stránky, které byste při pouhém zadání jména prodávajícího prostě nenašli. Odhalte, jakou pověst si web během svého působení získal, do vyhledávače zadejte Link:domenazjistovanehowebu.cz. Ukážou se vám webové stránky, ze kterých míří na kupovaný web odkazy.

4

Na co při nákupu internetového serveru nezapomenout

Vše musí být zdokumentováno a jasně uvedeno v kupní smlouvě. Bez právní pomoci internetový server nenakupujte. Kupující často zapomínají tyto položky:

1. licenční smlouvy k autorským dílům – logo či logotyp, webdesign, programátorské práce i obsah
2. grafický manuál k logu či logotypu, designu
3. závazky webu a prodejce
4. písemná dokumentace ke zboží, pokud je součástí prodeje
5. veškeré přístupové údaje – hesla k hostingu, hesla a adresy k administraci apod.
6. seznam SEO aktivit, které už na serveru proběhly – kdy a kde (usnadní to další optimalizační kroky pro vyhledávače)
7. osobní údaje registrovaných uživatelů

5

Příklady cen

A pokud máte v prasátku dostatek peněz, třeba si budete moct koupit celosvětově známé servery:-)

Facebook
Letos v září se prodala necelá dvě procenta Facebooku ruské investiční společnosti za 200 milionů dolarů. Hodnota Facebooku se díky tomu odhaduje až na 15 miliard dolarů, podle údajů ze září 2009 má server přes 300 milionů aktivních uživatelů, je plně přeložen do 65 jazyků, denně uživatelé naklikají přes 65 miliard stran, server působí od roku 2004 a zařadil se mezi nejnavštěvovanější sociální sítě na světě.

Google
Google není jen vyhledávač, nabízí další své služby jako je emailová schránka Gmail nebo reklamní system Google Adsense. Hodnota společnosti byla v loňském roce odhadována na víc jak 86 miliard dolarů.

Z českého prostředí můžeme uvést například web

Peníze.cz
Server zaměřený na ekonomický svět i svět financí spotřebitele, firem či živnostníků zažil velký ohlas. V roce 2008 jej jistý podnikatel údajně koupil za 20 milionů korun, později 50% serveru koupila investiční společnost za zveřejněných 8 milionů korun.

- kupte web se vzrůstající návštěvností
- ušetřete náklady optimalizačními kroky
- nebojte se hledat dlouhodobě

- pozor na neseriózní prodejce
- pozor na weby s nelegálním obsahem nebo obsahem,který porušuje autorská práva

Autor: JakTak
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak se přihlásit do datové schránky
Datová schránka a přihlášení (vstup) do datové schránky. Datová schránka, založená Ministerstvem vnitra, je nástrojem, který každý den usnadňuje komun…
Jak vybrat skútr | rady
Jak vybrat skútr | rady. Konečně i u nás se skútry stávají velice oblíbenými „vozítky“, odborně – jednostopými motocykly, které jsou charakteristické…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat vhodnou pracovní čtyřkolku
Čtyřkolky jsou pro mnohé lidi stále synonymum jakéhosi „frajerství“ či „zbohatlictví“. Tento stručný návod se vám ovšem pokusí ukázat, že podobná spoj…
Jak nejlépe poznat Sydney | rady
Jak nejlépe poznat Sydney | rady. Sydney je největším australským městem a zároveň jedním z nejdůležitějších měst jižní polokoule. Toto kosmopolitní m…