Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na čištění registrů

Možná jste si již někdy všimli, že Vám na disku „mizí“ prázdné místo a něco neznámého Vám „krade“ prostor pro další fotografie, hudbu, filmy či jiné soubory. Dělají to různé dočasné soubory, které různé aplikace (především internetové prohlížeče) zanechávají na disku i po ukončení jejich potřeby. Dnes si ukážeme program, který podobné věci dokáže odstranit.

Co je potřeba

Program CCleaner

1

Z internetu (např. Slunečnice.cz) si stáhněte program Ccleaner, který v čistění registrů dobře pomůže. Čistit registry přímo ručně je totiž zdlouhavé a dosti ošemetné a snadno se může stát chyba, která už nepůjde vrátit.

2

Začneme čištěním dočasných souborů aplikací. Pro záložku Windows nabízí program mnoho možností, kam se má podívat, vyhledat nepotřebné a přebytečné soubory a doporučit je ke smazání. V záložce Aplikace je to podobné. Pokud si s tím nechcete lámat hlavu, jednoduše zmáčkněte tlačítko Spustit Cleaner a nechte program pracovat.

3

Proces běží poněkud dlouho a po dokončení Vás informuje o tom, kolik nového volného místa při odstranění „zbytečností“ došlo. Nyní tedy přikročíme k hlavní činnosti, čištění registrů.

4

Program Ccleaner v této funkci doslova prošmejdí počítač a nalezne všechny problémy, které se týkají aplikací. Někdy například dojde k neúplné odinstalaci programu a kousek někde zůstane, najde záznam o již odinstalovaném programu v registrech či seznamech rychlého spouštění … to vše a více program nalezne. O problémech vás nejprve informuje a poté, je na váš příkaz smaže. Buď všechny, nebo jen vámi vybrané.

5

Poslední možností, kterou Ccleaner nabízí, je odinstalace aplikací. Tu provede program tak, že nezůstanou zbytky v registrech či jiných seznamech a váš počítač se bude chovat tak, jako by daný program nikdy nebyl instalován.

Autor: MTB
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak mít po ruce aktuální zákony
Ačkoli se může zdát, že poslanci a senátoři vlastně nic nedělají a že se jenom hádají, naším parlamentem projdou ročně stovky zákonů, které více či mé…
Jak získat a použít gel z aloe
Gel z aloe je oblíbený pro své hojivé účinky na kůži. Druhů aloe existuje mnoho, pro výrobu gelu se však hodí Aloe pravá neboli vera (Aloe barbadensis…