Přejít k hlavnímu obsahu

Jak na instalaci operačního systému Linux?

Linux je operační systém určený komukoli, kdo chce pocítit a svém počítači skutečnou změnu. Taková změna se týká i samotné instalace systému. Ta je narozdíl od systému Windows komplikovanější.

Co je potřeba

instalační disk

1

Pro tento návod je použit operační systém Linux, distribuce Ubuntu 10.04. Jedná se o nejnovější verzi Ubuntu.
Prvním krokem instalace je vložení disku do mechaniky a restart PC. Hlavní nabídka disku by se měla automaticky nahrát. V případě problému je nutno v nastaveni Bios změnit primární bootování z HDD na CD/DVD. Pro přímou instalaci systému vyberte možnost Nainstalovat Ubuntu.

2

Následuje volba jazyku, ve kterém bude uživatel v systému pracovat. Vzhledem k naší zemi je samozřejmou volbou čeština. Nabídka obsahuje většinu světových jazyků. Stiskem tlačítka Nainstalovat Ubuntu se dostaneme do dalšího okna.

3

V dalším okně je výběr umístění Vašeho PC na světové mapě podle pásma. Tento výběr by se měl nastavit automaticky, pokud ne, lze jej nastavit ručně. Pokračujeme stisknutím tlačítka Vpřed.

4

Okno Rozložení klávesnice je plně automatické. Vybere si vhodnou možnost podle předchozího výběru jazyka. Stejně jako u předchozího kroku pokračujeme tlačítkem Vpřed.

5

Během instalace si musí uživatel vybrat, kam bude systém nainstalován. Počítejme s tím, že v PC bude Ubuntu jediným operačním systémem. V takovém případě vybereme možnost Smazat a použít celý disk.

6

Pátým krokem je vytvoření uživatelského účtu, kterým se uživatel přihlašuje do systému poté, co bude systém nainstalován. Napíšeme do kolonek námi zvolené jméno a heslo. Heslem si zajišťujeme, aby se do PC nedostala žádná nepovolaná osoba, proto by mělo být co možná nejsilnější a nejdelší.

7

Ubuntu podporuje možnost importu nastavení z jiného operačního systému. Této možnosti lze využít v případě, že se v PC nalézá kromě Ubuntu i jiný operační systém. Jedná se o import osobních dat, nastavení z internetových prohlížečů a podobných nastavení.

8

Poslední částí je rozpis vybraných možností a nastavení. Je to souhrn všeho co jsme si vybrali a tedy se tu již nic nenastavuje, stačí již pouze stisknout tlačítko Nainstalovat.

9

Po úspěšné instalaci se můžete přihlásit Vámi zvolenými přihlašovacími údaji a začít s používáním operačního systému Linux Ubuntu.

Instalační disk systému Ubuntu lze stáhnout přímo na jeho domovských stránkách.

Autor: Djemba
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak na čištění registrů
Možná jste si již někdy všimli, že Vám na disku „mizí“ prázdné místo a něco neznámého Vám „krade“ prostor pro další fotografie, hudbu, filmy či jiné s…
Obrázek není k dispozici
Jak vybrat vhodnou distribuci Linux?
Distribucí operačního systému Linux je nepřeberné množství. Každá distribuce má své výhody i nevýhody, každá je lepší pro něco jiného. Jakou distribuc…
Jak získat a použít gel z aloe
Gel z aloe je oblíbený pro své hojivé účinky na kůži. Druhů aloe existuje mnoho, pro výrobu gelu se však hodí Aloe pravá neboli vera (Aloe barbadensis…