Co je potřeba

Viz informace níže

1

Zákazníci České pošty mohou na webových stránkách pošty sledovat cestu své zásilky, a to zcela zdarma. Podmínkou je, že má zákazník na počítači či na mobilu přístup k internetu. Na stránkách postaonline.cz je k dispozici vyhledavač s názvem Sledování zásilek, do kterého je třeba vepsat podací číslo sledované zásilky. Podací číslo naleznete na podacím lístku, případně v sms zprávě či emailu od České pošty.

Číslo je třeba do vyhledávače zadat ve správném tvaru. Číslo se skládá z tzv. prefixu, což jsou většinou dvě velká písmena (kód druhu zásilky). Následuje devět nebo deset číslic. Poslední část, sufix, tvoří opět písmena (nejčastěji 1 – 3). Pak už se zákazník během několika vteřin dozví, kde se jeho balík či dopis nachází. Vyhledávač si dokáže poradit až s dvaceti zásilkami najednou. Stačí pouze jejich podací čísla oddělit čárkou či středníkem.

2

Co dále nabízí Pošta online?

Máte-li připojení na internet, můžete na stránkách České pošty vyzkoušet další nabízené služby, jako je například Změna doručení online. Tuto službu naleznete opět na stránkách postaonline.cz. V menu si poté musíte rozkliknout záložku Změna doručení. Vyplníte několik povinných polí, které zahrnují podací číslo zásilky a vaše kontaktní údaje. V okamžiku, kdy vám nevyhovuje místo či termín doručení, není nic jednoduššího než tyto dodací podmínky změnit tak, aby lépe odpovídaly vašim možnostem. Můžete si nechat také balík přeposlat na jinou adresu v rámci celé ČR. U téměř všech druhů zásilek lze požádat o prodloužení úložní doby na poště až na jeden měsíc. 

3

Využíváte již službu Odvoz balíku?

V menu si nejprve rozklikněte záložku Podání balíku a poté záložku s názvem Odvoz balíku. Objeví se formulář, který je třeba vyplnit (adresy odesílatele a adresáta, parametry balíku). Pracovník pošty pak už jen vyzvedne připravený balík na vámi zadané adrese, třeba u vás doma, a vy se nemusíte s těžkou zásilkou nikam plahočit. Pokud vám však ani tato služba nestačí, obraťte svou pozornost na skvělou novinku Balík Komplet. Naleznete ji opět v sekci Podání balíku. V rámci této služby dostanete vše potřebné (samolepící obal, fixační materiál, poštovné) za jednu cenu. 

4

Avizování zásilek

Poskytne-li odesílatel při podání zásilky na poště kontaktní údaje na adresáta, tedy emailovou adresu či číslo mobilního telefonu, je o dodání zásilky prostřednictvím mailu či sms zprávy automaticky informován. Pošta adresátovi poskytne informace nejen o termínu dodání, ale také o výši dobírkové částky, uložení zásilky na poště či blížícím se konci jejího uložení. Odesílatel může být v případě zájmu informován o převzetí jím odeslané zásilky. Opět stačí, uvede-li na podacím lístku své kontaktní údaje a na přepážce o tuto službu požádá. 

5

Objednávka návštěvy pobočky

Také nesnášíte nekonečné čekání na poště? Pak pro vás máme skvělou zprávu! Na stránkách České pošty postaonline.cz stačí vyplnit formulář Objednávka návštěvy pobočky. Zde si vyberete z nabídky pobočku, na kterou se chcete objednat, dále udáte důvod návštěvy a zvolíte si termín, ve kterém se na poštu dostavíte. V okamžiku, kdy přijdete na poštu, pouze u vstupu zadáte rezervační kód a během krátké chvíle už budete na řadě.

6

Mobilní aplikace Pošta online

Dáváte-li přednost mobilním aplikacím, můžete si zdarma stáhnout na stránkách Google Play či v App Store aplikaci České pošty. Tato aplikace se jmenuje Pošta Online a k dispozici je její nová verze pro zařízení s operačním systémem Android i iOS . Na mobilu či tabletu tak můžete díky aplikaci podobně jako na webových stránkách sledovat zásilku, měnit její místo a čas doručení. Dostupné jsou v aplikaci dále služby typu: odvoz balíků, změna doručení, odpolední doručování atd. Nová verze aplikace je přehlednější a její ovládání je snadnější a rychlejší. 

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.266665
Average: 3.3 (15 votes)