Přejít k hlavnímu obsahu

Jak nahlédnout do seznamu advokátů online

01. Prosinec 2010

Potřebujete advokáta, ale nevíte, kolik advokátů ve vašem městě působí nebo jaká je jejich specializace? Náš článek je zjednodušeně řečeno o tom, "z čeho vůbec můžete vybírat".

Co je potřeba

- internet a pár minut času

1
Online seznam Pokud jste se dostali do životní situace, kdy potřebujete najít a využít služeb advokáta, nemusíte listovat v telefonním seznamu ani obcházet jednotlivé kanceláře v centru města, které si matně vybavíte. Oficiální seznam je dostupný z tepla vašeho domova, pokud máte internet.
2
ČAK Jestli vám vyhledávač nabídnul několik jmenných seznamů, věřte, že originál (na který se navíc můžete spolehnout) je jen jeden. Naleznete ho na stránkách České advokátní komory: www.cak.cz
3
Jak efektivně postupovat Již úvodní stránka ČAK obsahuje kolonku pro vyhledávání. Údaje o advokátovi nikdy nepište do ní (pravděpodobně nic konkrétního nenajde, je příliš obecná), ale klikněte na odkaz "Seznam advokátů", který je v záhlaví stránky. Poté klikněte na odkaz "ZDE" a v novém okně se vám otevře formulář, kam teprve zadávejte údaje o advokátovi.
4
Tak například vyplňte kolonku "Město" a vyhledávač vám najde seznam všech advokátů a koncipientů, kteří v daném městě působí. Pokud máte tip na advokáta (například víte od známé, jak se jmenuje, ale nic bližšího)- zadejte jeho příjmení, plus třeba město, ve kterém působí. Vyhledat advokáta můžete například i podle evidenčního čísla, pokud číslo znáte. Nebo podle zaměření (rodinné právo, celní právo...).
5
Údaje Zjistíte sídlo advokáta a jeho evidenční číslo, taky telefon, e-mail, zaměření, kolik koncipientů u něj působí atd. Každý advokát o sobě poskytuje jiné množství údajů, nicméně sídlo či jiný kontakt najdete vždy u každého. Pokud advokát navíc uvádí odkaz na své internetové stránky, určitě je navštivte. Stránky bývají podrobné, obsahují například ceník nebo detaily o vzdělání či praxi.

Vždy se zaměřte na údaj, zda vámi zvolenému advokátovi nebyl pozastaven výkon f-ce.

Seznam vám taky prozradí, jestli je advokát ustanovován ex offo.

Autor: Zuzana B.
Hodnocení
David Netušil (neověřeno) | Po, 09/02/2013 - 16:27

Nebo vybrat advokáta, který vás zastoupí ve vašem okrase. I přesto že má kacelář v jiné části Česka.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Ačkoli se může zdát, že poslanci a senátoři vlastně nic nedělají a že se jenom hádají, naším parlamentem projdou ročně stovky zákonů, které více či mé…
Obrázek není k dispozici
Smlouva o smlouvě budoucí umožňuje oběma stranám dohodnout se na závazku, že v dohodnutém termínu mezi sebou uzavřou smlouvu (například kupní smlouvu…