Co je potřeba

- internet a pár minut času

1

Online seznam

Pokud jste se dostali do životní situace, kdy potřebujete najít a využít služeb advokáta, nemusíte listovat v telefonním seznamu ani obcházet jednotlivé kanceláře v centru města, které si matně vybavíte. Oficiální seznam je dostupný z tepla vašeho domova, pokud máte internet.

2

ČAK

Jestli vám vyhledávač nabídnul několik jmenných seznamů, věřte, že originál (na který se navíc můžete spolehnout) je jen jeden. Naleznete ho na stránkách České advokátní komory: www.cak.cz

3

Jak efektivně postupovat

Již úvodní stránka ČAK obsahuje kolonku pro vyhledávání. Údaje o advokátovi nikdy nepište do ní (pravděpodobně nic konkrétního nenajde, je příliš obecná), ale klikněte na odkaz "Seznam advokátů", který je v záhlaví stránky. Poté klikněte na odkaz "ZDE" a v novém okně se vám otevře formulář, kam teprve zadávejte údaje o advokátovi.

4

Tak například vyplňte kolonku "Město" a vyhledávač vám najde seznam všech advokátů a koncipientů, kteří v daném městě působí. Pokud máte tip na advokáta (například víte od známé, jak se jmenuje, ale nic bližšího)- zadejte jeho příjmení, plus třeba město, ve kterém působí. Vyhledat advokáta můžete například i podle evidenčního čísla, pokud číslo znáte. Nebo podle zaměření (rodinné právo, celní právo...).

5

Údaje

Zjistíte sídlo advokáta a jeho evidenční číslo, taky telefon, e-mail, zaměření, kolik koncipientů u něj působí atd. Každý advokát o sobě poskytuje jiné množství údajů, nicméně sídlo či jiný kontakt najdete vždy u každého.

Pokud advokát navíc uvádí odkaz na své internetové stránky, určitě je navštivte. Stránky bývají podrobné, obsahují například ceník nebo detaily o vzdělání či praxi.

Tipy

Vždy se zaměřte na údaj, zda vámi zvolenému advokátovi nebyl pozastaven výkon f-ce.

Seznam vám taky prozradí, jestli je advokát ustanovován ex offo.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2.75
Average: 2.8 (4 votes)