Přejít k hlavnímu obsahu

Jak přichystat teplý salát z kořenové zeleniny | recept

Teplý salát z kořenové zeleniny | recept. Máte rádi zeleninu na všechny způsoby? Ale také se vám v zimě nechce jíst studenou čerstvou zeleninu? Podle některých názorů je v chladnějších částech roku, kdy je většina zeleninového sortimentu z dovozu, nejlépe konzumovat zeleninu kořenovou, která bývá z českých zdrojů, neboť vydrží. U některých druhů se doporučuje šetrná tepelná úprava, lépe se pak uvolní vitamíny a další látky v nich ukryté, které tak lidský organismus dokáže lépe využít. Vyzkoušejte následující recept na teplý salát z kořenové zeleniny.

Co je potřeba

Co budeme potřebovat:

  • půlku bulvy celeru
  • 1 kořen petržele
  • 1–2 mrkve
  • lahůdkovou cibulku
  • 1 lžíci olivového oleje
  • pro chuť kousek bílé papriky (nemusí být)

Na zálivku si připravíme:

  • cca ½ lžíce olivového oleje
  • šťávu z půlky citronu
  • bylinky – bazalka, oregáno, libeček apod.
  • 1 lžičku sezamových semínek
  • 1 lžíci vinného nebo balzamikového octa
1

Jako první si oloupeme celer, petržel i mrkev. Všechnu zeleninu (včetně papriky) opereme a důkladně osušíme. Následně ji nakrájíme na podobně velké kousky, nejlepší jsou drobné hranolky. Vzhledem k tomu, že zeleninu budeme opékat na pánvi, je lepší, aby kousky zeleniny byly menší. Mohutnější by se dělaly dlouho a hrozilo by, že se z vnější strany začnou připalovat, zatímco uvnitř budou ještě tvrdé.

2

Na nepřilnavé pánvi rozehřejeme trochu olivového oleje. Poté ztlumíme plamen a přihodíme všechnu zeleninu. Zvolna opékáme, občas promícháváme, aby se všechny kousky propekly rovnoměrně.

3

Mezitím si přichystáme zálivku. Vzhledem k tomu, že se zelenina musí opékat s olejem, na zálivku použijeme raději pouze malé množství. Byť jde o zdravý olivový olej, není nutné a ani žádoucí, aby v něm zelenina "plavala". V misce tedy prošleháme olej s citronovou šťávou a vinným octem, přisypeme sušené bylinky a sezamová semínka, osolíme a opepříme. Jakmile je zelenina dostatečně měkká, přendáme ji do misky, přelijeme zálivkou a posypeme lahůdkovou cibulkou. Podáváme ihned, aby salát zůstal teplý.

Do hotového salátu můžete přidat i na kolečka nasekanou lahůdkovou cibulku, její zelená barva působí svěže v pochmurných zimních měsících a navíc i skvěle chutná.

Autor: marketahoz
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak na zeleninové placky | recept
Zeleninové placky | recept. Máte rádi bramborák, ale bývá vám po něm těžko? Vyzkoušejte následující recept na zeleninové placky. Základ je podobný jak…