Co je potřeba

Červená čočka Jaké jsou varianty? Nejrozšířenější je červená čočka loupaná, kterou poznáte podle sytě oranžové barvy. Protože je zbavená slupky, není ji třeba namáčet a je uvařená velice rychle. Narazit můžete také na červenou čočku neloupanou, která má hnědočervenou barvu a je vhodná ke klasické přípravě i ke klíčení. Neloupanou čočku je třeba předem namočit do studené vody minimálně na 2 hodiny a poté vodu slít. Kde je k dostání? Nyní ji lze sehnat ve většině supermarketů, v prodejnách zdravé výživy či na eshopech.

1

Základní úprava Loupanou čočku stačí propláchnout, vložit do vody a vařit přibližně 10 až 15 minut do měkka. Solit a ochucovat se doporučuje až před koncem vaření. Červená čočka po uvaření mění barvu na žlutou a má tendenci se rozvařit na kaši, což je skvělé pro spoustu receptů. Červená čočka jako příloha – tuto čočku lze upravit tak, jak jsme zvyklí vařit naši tradiční velkozrnnou hnědou čočku. Stačí ji podusit na cibulce, přidat bobkový list, zahustit jíškou či škrobem a dochutit majoránkou nebo jinou bylinkou dle chuti. Pro zachování oranžové barvy lze přidat špetku kurkumy na začátku vaření.

2

Polévka z červené čočky – obdobně jako klasickou polévku z hnědé čočky můžeme připravit její oranžovou orientální variantu. Recept na polévku z červené čočky naleznete zde: Jak uvařit polévku z červené čočky Zahuštění polévek – tím, že se červená čočka snadno a rychle uvaří a vytvoří jakousi kaši, lze ji využít místo jíšky do polévky. Získáme tak zdravou náhradu mouky a tuku, navíc doplníme bílkoviny.

3

Zahuštění zeleninových jídel – červená čočka je hojně využíváná v Indii jako základ zeleninových kari. Díky své konzistenci je výborná do různých jídel z jednoho hrnce. Recept na zeleninové kari s bulgurem a červenou čočkou naleznete zde: Jak připravit zeleninové kari s bulgurem

4

Pomazánka z červené čočky | recept – výborná je také jako rychlá pomazánka: menší cibuli nakrájenou na drobno zpěníme na oleji, přidáme na jemno nastrouhanou mrkev a propláchnutou čočku. Osolíme, okořeníme kari kořením a přidáme menší bobkový list. Podlijeme vodou a dusíme do kašovité konzistence cca 20 minut tak, aby se všechna voda vyvařila. Ochutíme citrónovou šťávou a čerstvě mletým pepřem, bazalkou či oreganem. Přidáme panenský olivový olej. Můžeme ještě rozmixovat, ale nemusíme. Necháme vychladnout, pomazánka tak více ztuhne. Tip: Ke každé luštěnině je při vaření vhodné přidat trošku mořské řasy (např. Kombu), která doplní potřebné aminokyseliny a zmírní i nadýmavý efekt.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
2
Average: 2 (1 vote)