Přejít k hlavnímu obsahu

Jak nakreslit oči

Pokud nevíte, jak správně nakreslit oči, aby váš výtvor nevypadal jako kresba dítěte, pak jsou následující řádky určeny právě vám. Můj postup na kreslení očí vám pomůže, aby váš výtvor vypadal věrohodně.

Co je potřeba

tužka a papír

1
Základy kreslení Nejdůležitější pravidlo kreslení podle předlohy (ať je to z papíru nebo podle skutečnosti) je, abyste kreslili to, co vidíte, a ne to, co si představujete. To znamená, že se musíte zaměřit na přesné tvary. Zkuste se co nejdéle na předlohu dívat, protože další pravidlo je, dívat se na předlohu více než na váš obrázek. Ve chvíli, kdy se na obrázek díváte více než na předlohu, začnete si věci domýšlet a celý obrázek vám to rozhodí. Věc, postava nebo třeba i zvíře už nebudou vypadat symetricky. A nakonec další pravidlo: Hlavně kreslete to, co vás baví, protože bez nadšení nemůže nikdy vzniknout hezký obrázek.
2
Jak začít kreslit Oči si důkladně prohlédněte a zjistěte, kde se nacházejí stíny. Udělejte si hrubou představu, kde zřejmě budou oči. Nesmíte zapomenout na stín vedle nosu. Stačí kořen nosu a pokud chceme, tak si načrtneme i obočí.
3
Pomocí stínů vyznačte i oční víčka, aby oči z obrázku „vystupovaly“. Stín zakreslete i dovnitř oka, protože tam dopadá světlo. Tím dosáhnete kulatého tvaru oka. Poté namalujtepanenky a opět vystínujte vnitřní část. Pokud má oko tmavou barvu, tak vnitřek panenky vystínujte tmavě. Pokud má oko světlou barvu, tak panenku vystínujte světleji. Obočí domalujte ostře ořezanou tužkou, aby se lišilo od oka.
4
Do vnitřní části panenek domalujete zorničky s malým bílým místem, jako znázornění lesku. Namalujete také řasy (stejnou tužkou jako obočí). Dejte si pozor, aby řasy nebyly moc pravidelné, nepůsobilo by to přirozeně. Nakonec domalujete stín pod očima a čárky uvnitř panenky jako znázornění
Autor: bapro | Zobrazit autorská práva

Kresby: autorka

Hodnocení
myfairfavourite (neověřeno) | Ne, 10/02/2016 - 12:31

Ahoj, mockrát děkuju, sice jsem už zkoušela malovat podle jedné slečny přirozené oči, ale neuměla jsem je nakreslit namalované (nalíčené) a díky tobě to už umím!:) můj blog: myfairfavourite.blog.cz

Další zajímavé články

Jak zvládat stresové situace | rady a tipy. Zažíváte nepříjemné stavy, kdy máte pocit, že úkoly buď nezvládáte, nestíháte nebo se bojíte, že se se Vám…
Obrázek není k dispozici
Košile tvoří nedílnou součást pánského šatníku. Představuje základ pánského oblečení, které muži nosí k mnoha příležitostem, a proto není košile, jako…