Přejít k hlavnímu obsahu

Jak napsat strukturovaný životopis

29. Duben 2019

Životopis je první nezbytným dokumentem při hledání pracovního místa. Zaměstnavatel si díky němu o vás udělá prvotní představu a rozhodne se, zda vás pozve na pohovor. V tomto návodu tedy naleznete jednoduché kroky, jak napsat stručný životopis, který zaujme.

1

Osobní a kontaktní údaje: - jméno, příjmení, tituly, datum narození (popř. rodné číslo) - adresa trvalého bydliště, kontaktní adresa - rodinný stav (počet dětí), číslo telefonu či mobilu, emailová adresa.

2

Vzdělání: - školy se píší v pořadí od nejvyššího k nižším (základní škola se neuvádí, jelikož se předpokládá, že ji absolvovali všichni), u jednotlivých škol a vzdělávacích zařízení se uvádí název a adresa včetně časového úseku, kdy jste školu navštěvovali. Dále můžete uvést zkoušky, kurzy, certifikáty, rekvalifikace.

3

Praxe - předchozí zaměstnání: - řadí se chronologicky - tedy od posledního pracovního místa k prvnímu - uvádí se přesné jméno předchozího zaměstnavatele, pracovní zařazení, funkce (titul) a pracovní náplň - možné je též uvést kontakt na referenční osobu, u které potencionální zaměstnavatel získá doplňující informace.

4

Cizí jazyky: Uvádějte aktivní i pasivní znalost, certifikáty, zkoušky.

5

Řidičské oprávnění: Často je v inzerátech uváděno, že řidičské oprávnění B je výhodou pro potencionálního zaměstnance.

6

Práce na PC: Konkrétně charakterizujte své počítačové znalosti - znalost programů, popř. dosažené zkoušky, školení a certifikáty.

7

Ostatní schopnosti a dovednosti: Zde popiště své schopnosti, které by mohly být pro budoucího zaměstnavatele zajímavé. například komunikace, práce v týmu, schopnost řídit skupinu lidí, prganizační schopnosti, apod.

8

Přílohy: K životopisu můžete přiložit kopie zkoušek, certifikátů, vysvědčení, atd.

9

Strukturovaný životopis by měl být zakončen datem vyhotovení a vlastnoručním podpisem (pokud je životopis zasílán emailem, stačí místo podpisu uvést pouze jméno a příjmení).

Ve strukturovaném životopisu dodržujte stručnost a logičnost. Nepíšeme tedy celé věty, ale pouze hesla. Nezapomínejte vyzdvihnout podstatné věci pro daného zaměstnavatele.

Samozřejmostí je, že životopis musí být pravdivý.

Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Pracovní poměr může skončit jen na základě skutečností, které vymezuje zákon. A jedním z nich je i okamžité zrušení pracovního poměru. Tohoto institu…
Obrázek není k dispozici
Češi stále častěji jezdí za prací do zahraničí. Volný pohyb zboží, kapitálu a osob v Evropské unii funguje na plné obrátky a také v nečlenských zemích…
Obrázek není k dispozici
Skončili jste školu a hledáte prví zaměstnání? Dostali jste v práci výpověď? Hledání práce není v dnešní krizové době jednoduchá záležitost. Pracovníc…