Přejít k hlavnímu obsahu

Jak napsat životopis

Při hledání práce je velmi důležité mít dobře napsaný životopis. Někdy se nazývá i strukturovaný životopis, což vystihuje, jak by měl text vypadat. Také se můžete setkat s latinským názvem curriculum vitae, ve zkratce CV (čte se sí ví). Cílem životopisu je „přesvědčit“ potenciálního zaměstnavatele, aby si Vás pozval na pohovor na danou pracovní pozici. Měl by teda v sobě obsahovat informace, které u zaměstnavatele vzbudí naději, že jste vhodnou osobou na dané pracovní místo.

Diskuze k článku

Přidat komentář

Grafický Životopis (neověřeno) | Ne, 10/16/2016 - 07:14

Zajímavý článek! Pokud by někdo chtěl proniknout do problematiky hlouběji, koukněte na náš web http://grafickyzivotopis.cz. Tvoříme zajímavé životopisy a motivační dopisy, můžete si stáhnout i vzory zdarma.

Karel H. (neověřeno) | Út, 10/30/2018 - 00:27

Moc díky za návod, ani nevíte, jak mi pomohl :) Určitě bych ale doporučil stáhnout taky nějaký vzor, tedy alespoň mně se s tím pracuje líp. Stačí upravit data a formu a je hotovo.

KamSsa1 . (neověřeno) | Pá, 07/19/2019 - 23:43

Myslím si, že jste zapomněli u životopisu zmínit i jeho vzhled, který je podle mě dost důležitý. Pokud totiž životopis dokáže zaujmout už na první pohled, máte mnohem větší šanci, že si vás někdo z personálního všimne.

Petr Rychtář (neověřeno) | St, 09/11/2019 - 23:11

Životopis se také zrovna snažím dát dohromady, takže mi vaše rady určitě příjdou vhod, díky mockrát. Nedávno jsem totiž přišel o práci, ve které jsem byl bezmála 10 let, takže už jsem za tu dobu tak nějak zapomněl, jak má vůbec životopis vypadat. Koukal jsem na nějaké pracovní nabídky tady u nás a je jich tu celkem dost, tak doufám, že to výjde a já budu mít novou práci co nejdříve.

Další zajímavé články

Jak napsat průvodní dopis k životopisu
Jak se vyhnout švarcsystému | rady
Jak se vyhnout chybám v životopisu | rady
Jak si najít práci v zahraničí | rady