Přejít k hlavnímu obsahu

Jak využít při hledání práce personální společnost | rady

29. Listopad 2019

Jak využít při hledání práce personální společnost | rady. Při hledání práce můžeme často natrefit na inzerát personální agentury nebo personální společnosti. Někdy se jim slangově říká „personálky“. Co jsou to za společnosti, a jak je můžeme využít při hledání práce? Personální společnosti se zaměřují na vyhledávání zaměstnanců (vhodných kandidátů na určité pracovní pozice pro určitou firmu). Mohou nabízet ale i poradenství v oblasti trhu práce, psychologické služby a další. Personální společnost vybírejte pečlivě. Následující body vám pomohou lépe se zorientovat v tom, kterou si vybrat. Co by měla splňovat kvalitní personální společnost?

1

Diskrétní zacházení s osobními údaji

Kvalitní personální společnost by neměla poskytovat vaše údaje třetí straně bez vašeho vědomého souhlasu. Tzn. pokud se u dané personální společnosti zaregistrujete, neznamená to, že může rozesílat váš životopis dalším firmám (i kdyby se domnívala, že jste vhodným kandidátem na danou pozici). Každou pozici by s vámi měla prodiskutovat a získat váš souhlas k zaslání životopisu dané firmě.

2

Specializace

Personální společnosti se často specializují na určité obory nebo pracovní místa. Některé mají v nabídce např. jenom brigády, některé jenom vysoké manažerské pozice, jiné zase pokrývají např. oblast bankovnictví nebo informačních technologií. Pokuste se najít tu společnost, která se specializuje právě na tu vaši oblast. Takovou společnost naleznete nejlépe podle inzerátů pracovních míst na pracovních portálech, případně můžete využít doporučení od někoho, kdo již práci našel.

3

Víc pracovních nabídek a přehled o trhu. Pokud pracuji ve stavebnictví a najdu personální společnost, která se specializuje právě na tuto oblast, pak mě v rámci jednoho pohovoru budou moct nabídnout několik pracovních nabídek. Nejenom to. Personální konzultant by měl znát podrobně situaci na pracovním trhu, co se týče např. stavebnictví. A muže poradit, jak hledat dál, které firmy jsou kvalitní a které méně, kde se co chystá stavět a podobně.

4

Poradenství a příprava na pohovor ve firmě

Dobrý personální konzultant vám může dát zpětnou vazbu o aktuální možnosti vašeho uplatnění na trhu, nastínit další profesní rozvoj, poukázat na chyby v životopise, korigovat vaše platové požadavky atd. Dobrý konzultant by měl být vašim poradcem. Zároveň, protože zná velmi dobře i firmy, pro které vyhledává zaměstnance, umí vás připravit na pohovor ve firmě, přiblížit vám firemní kulturu a atmosféru a tím zvýšit vaši šanci na získání daného zaměstnání.

Za služby personální společnosti nikdy neplaťte. Pro vás jako kandidáta jsou vždy zdarma. Pokud od vás společnost požaduje zaplacení určitého obnosu peněz za zaregistrování, nesvědčí to o jejích kvalitách. Za služby platí vždy zaměstnavatel, který si objednal vyhledání vhodného kandidáta.

Autor: webi
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak hledat práci | rady
Jak najít práci v zahraničí | tipy
Jak okamžitě zrušit pracovní poměr
Obrázek není k dispozici
Jak si najít práci v zahraničí
Jak se chovat u pohovoru | rady