Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat datlovník

23. Květen 2013

Datlovník a jeho pěstování. Datlovník známe z dovolených anebo z návštěv tropických botanických zahrad. Jejich sladké plody – datle konzumujeme čerstvé i sušené. I když to může znít nepředstavitelně, datlovník si můžete vypěstovat i doma. U nás se totiž datlovník dá pěstovat i jako pokojová rostlina. Pěstování datlovníku krok za krokem.

Co je potřeba

květináč
zemina
zálivka
hnojivo

1

Datlovník si kupte ve specializovaném zahradnictví anebo si jej vypěstujte rovnou z pecky. Pěstování datlovníku z pecky je však velmi náročné a zdlouhavé. Pecku sázejte do zeminy v březnu anebo v dubnu a po dva měsíce udržujte teplotu 30°C. Semena datlovníku lze pořídit např. v es-hopu osiva-semena.cz. Semena datlovníku nejdříve namáčíme 5 dní v teplé vodě. Výsev je nejlepší do substrátu rašeliny s příměsí písku. Semínka umístěte na teplé stanoviště, nejlépe na okno nad radiátor. Semena datlovníku klíčí asi 60 dní.

2

Rostlinku datlovníku pak postavte na světlé rozptýlené světlo, ideálně v polostínu, kde je dostatek čerstvého vzduchu. Datlovník sázejte a přesazujte do humózní směsi, do níž přidáte drnovku. Datlovník potřebuje zeminu lehkou a nepříliš výživnou, vhodná je proto i rašelina. Datlovník sázejte do menšího květináče, kde vytvoříte i dobrou drenáž. Rostlinu pěstujte tam, kde se teplota pohybuje v rozmezí 20–25 stupňů a v zimě neklesne pod 14°C.

3

Datlovník potřebuje vydatnou zálivku, kterou v zimě omezte. Pohlídejte si, aby zemina nevyschla.

4

Datlovník potřebuje vlhkost, a proto jej roste. Do misky pod květináč vložte kameny.

5

Rostlinu po třech zmrzlých můžete přemístit na balkon, terasu anebo v nádobě na zahradu, kde se bude slunit.

6

Palmu přihnojujte dvakrát do měsíce v době vegetace tekutým hnojivem určeným pro palmy.

7

Datlovník rozmnožujte na jaře v době března a dubna semeny. Rostlinu netvarujeme ani neřežeme.

Pěstování datlovníku ze semen je náročnější, ale za pocit vlastního výpěstku to stojí.

Při přesazování datlovníku dávejte pozor na jeho hlavní kořen, aby se nepoškodil.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat opuncii
Pěstování opuncie krok za krokem. Opuncie je kaktus, který přirozeně roste v Americe, v oblasti mezi Mexikem a Kanadou. Možná vás to překvapí, ale lid…
Obrázek není k dispozici
Jak pěstovat ženšen
I když tradiční pěstování ženšenu za účelem získání jeho kořenu je doslova věda, obecné pěstování ženšenu není nikterak složité. Ženšen roste jako liá…
Jak hnojit balkonové rostliny
Jak hnojit balkonové rostliny | rady a tipy. Také se zatajeným dechem obdivujete nádhernou záplavu balkonových květů a vrtá vám hlavou, jak toho docíl…
Jak zrevitalizovat trávník
Jak zrevitalizovat trávník | rady a tipy. Po zimě je bez vitality, unavený a bez šťávy. Řeč je o trávníku, který máme na zahradě. Při péči o rostliny,…