Co je potřeba

květináč
zemina
zálivka
hnojivo

1

Datlovník si kupte ve specializovaném zahradnictví anebo si jej vypěstujte rovnou z pecky. Pěstování datlovníku z pecky je však velmi náročné a zdlouhavé. Pecku sázejte do zeminy v březnu anebo v dubnu a po dva měsíce udržujte teplotu 30°C. Semena datlovníku lze pořídit např. v es-hopu osiva-semena.cz. Semena datlovníku nejdříve namáčíme 5 dní v teplé vodě. Výsev je nejlepší do substrátu rašeliny s příměsí písku. Semínka umístěte na teplé stanoviště, nejlépe na okno nad radiátor. Semena datlovníku klíčí asi 60 dní.

2

Rostlinku datlovníku pak postavte na světlé rozptýlené světlo, ideálně v polostínu, kde je dostatek čerstvého vzduchu. Datlovník sázejte a přesazujte do humózní směsi, do níž přidáte drnovku. Datlovník potřebuje zeminu lehkou a nepříliš výživnou, vhodná je proto i rašelina. Datlovník sázejte do menšího květináče, kde vytvoříte i dobrou drenáž. Rostlinu pěstujte tam, kde se teplota pohybuje v rozmezí 20–25 stupňů a v zimě neklesne pod 14°C.

3

Datlovník potřebuje vydatnou zálivku, kterou v zimě omezte. Pohlídejte si, aby zemina nevyschla.

4

Datlovník potřebuje vlhkost, a proto jej roste. Do misky pod květináč vložte kameny.

5

Rostlinu po třech zmrzlých můžete přemístit na balkon, terasu anebo v nádobě na zahradu, kde se bude slunit.

6

Palmu přihnojujte dvakrát do měsíce v době vegetace tekutým hnojivem určeným pro palmy.

7

Datlovník rozmnožujte na jaře v době března a dubna semeny. Rostlinu netvarujeme ani neřežeme.

Tipy

Pěstování datlovníku ze semen je náročnější, ale za pocit vlastního výpěstku to stojí.

Varování

Při přesazování datlovníku dávejte pozor na jeho hlavní kořen, aby se nepoškodil.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.266665
Average: 4.3 (15 votes)