Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat calatheu

15. Listopad 2019

Calathea a její pěstování. Calathea (kalatea) je pěstitelsky náročnější rostlina, ale výsledek se vyplatí. Je důležité calatheu se svými širokými listy a krásnou kresbou pěstovat v prosklených vitrínách nebo sklenících, protože vyžaduje vyšší vlhkost a teploty okolo 20°C. Ve své domovině totiž roste jako podrost vysokých stromů deštných pralesů, listy calatehy indiáni ze Střední a Jižní Ameriky používají na výrobu košů (kalathos je v řečtině označení pro koš).

1

Výběr rostliny
V hobby marketu nebo zahradnictví si vyberte takovou rostlinu, u které nejsou viditelné známky schnutí listů.

2

Nároky na pěstování calathey
Teplomilnou calatheu zasaďte do lehkého substrátu, ideálně z nerozloženého bukového listu, rašeliny, písku, molitanu a drti z polystyrenu. Zeminu v květináči udržujte neustále vlhkou. Calathea vyžaduje intenzivní sluneční záření, daří se ji v lehkém polostínu, nikdy ji ale neumisťujte na přímé sluníčko. Vyžaduje vyšší vzdušnou vlhkost, denní teploty okolo 28°C. Minimální přezimovací teplota je 15°C za stále vysoké vlhkosti.

3

Pěstování calathey
Calathey zajistěte podobné podmínky jako v její domovině. Zalévejte ji vlažnou měkkou vodou, nebojte se jednou za týden přihnojovat slabým tekutým roztokem hnojiva. Přes léto rostlinu postřikujte jednou za den, v zimě dvakrát do týdne.

4

Přesazování calathey
Rostlinku přesazujte jednou za rok během jara, množte dělením kořenů a stonků.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat šefleru
Jak pěstovat zamioculcas
Jak pěstovat pepřinec
Jak pěstovat dracenu