Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat calatheu

02. Prosinec 2013

Calathea a její pěstování. Calathea (kalatea) je pěstitelsky náročnější rostlina, ale výsledek se vyplatí. Je důležité calatheu se svými širokými listy a krásnou kresbou pěstovat v prosklených vitrínách nebo sklenících, protože vyžaduje vyšší vlhkost a teploty okolo 20°C. Ve své domovině totiž roste jako podrost vysokých stromů deštných pralesů, listy calatehy indiáni ze Střední a Jižní Ameriky používají na výrobu košů (kalathos je v řečtině označení pro koš).

1
Výběr rostliny V hobby marketu nebo zahradnictví si vyberte takovou rostlinu, u které nejsou viditelné známky schnutí listů.
2
Nároky na pěstování calathey Teplomilnou calatheu zasaďte do lehkého substrátu, ideálně z nerozloženého bukového listu, rašeliny, písku, molitanu a drti z polystyrenu. Zeminu v květináči udržujte neustále vlhkou. Calathea vyžaduje intenzivní sluneční záření, daří se ji v lehkém polostínu, nikdy ji ale neumisťujte na přímé sluníčko. Vyžaduje vyšší vzdušnou vlhkost, denní teploty okolo 28°C. Minimální přezimovací teplota je 15°C za stále vysoké vlhkosti.
3
Pěstování calathey Calathey zajistěte podobné podmínky jako v její domovině. Zalévejte ji vlažnou měkkou vodou, nebojte se jednou za týden přihnojovat slabým tekutým roztokem hnojiva. Přes léto rostlinu postřikujte jednou za den, v zimě dvakrát do týdne.
4
Přesazování calathey Rostlinku přesazujte jednou za rok během jara, množte dělením kořenů a stonků.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Na snímku calathea zebrina pěstována v interiérech jako pokojová rostlina, původem z Brazílie, zdroj foto: en.wikipedia.org/wiki/File:CalatheaZebrina.jpg

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články