Přejít k hlavnímu obsahu

Jak pěstovat a stříhat zlatici | rady

Jak pěstovat a stříhat zlatici | rady. Zahajuje svým nápadným kvetením nástup vegetačního období. Patří k nejoblíbenějším záhy na jaře kvetoucím dřevinám. Jsou to krásné vzdušné keře střední výšky buďto vzpřímeného nebo silně převislého vzrůstu.
Celý rod zahrnuje 7 druhů, z nichž 6 pochází z východní Asie a jeden z jihovýchodní Evropy.

Co je potřeba

zahradnické nůžky

rýč

konev s vodou

1

Většinou velmi bohatě kvetou pěknými zvonkovitými žlutými květy. Výborně se uplatňují zejména před tmavším pozadím jehličnanů, u domů i chat anebo ve společných výsadbách s ostatními okrasnými dřevinami. Hodí se do zahrádek, velkých zahrad, sadů i sídlišť. Dokonce jsou tyto keře často využívány pro výsadbu živých plotů.

2

Některé rostliny patří do skupiny rostlin, které zakládají květní orgány na dřevě v předcházejícím roce. Mezi tyto se řadí i zlatice (Forsythia) často chybně nazývaná Zlatý déšť. Takové keře tedy řežeme nejlépe ihned po odkvětu, aby měly dostatek času do příští sezony vytvořit nové vyzrálé výhony.

3

U keřů se mohou hned po odkvětu sestřihnout některé dlouhé větve až k postranním níže rostoucím mladým výhonům. Tím lze následně získat také žádoucí velikost a tvar v daném prostoru. Samostatně rostoucí keře jen prosvětlíme. Hlavní řez se pak provádí obvykle v druhé polovině května, aby keře mohly vytvořit ještě do podzimu nové květuschopné letorosty.

4

Forsythie jsou vděčné za slunečnou polohu, prospívají však i v polostínu. Vyhovuje jim každá propustná, výživná a nepříliš suchá půda. Zlatice patří mezi dřeviny, které můžeme bez problémů přesazovat jako starší exempláře.

5
Autor: ZBohdalova
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak pěstovat kaliny | rady
Jak pěstovat kaliny | rady. S kalinami se nejčastěji setkáváme v takzvaných venkovských zahradách. Je škoda, že v současné výsadbě zahrad se kaliny tr…