1

Pohyb a dobrá strava – veselý pes
Zdomácnělý pes nerovná se pes, který leží na sedačce a k pohybu ho donutíte jen tehdy, když se v koutě objeví miska se žrádlem. Nejen pohyb, ale i kvalita krmiva se podepisuje na zdraví a celkové vitalitě psa. Známá věc, kterou potvrdí kterýkoli veterinář, je pro některé majitele mazlíčků však stále tabu. Přitom stačí udělat tak málo. Je-li pes pro vás nejlepším přítelem člověka, člověk by mu měl věrnost oplácet dobrou potravou (viz GRANULE PRO PSY) pohybem na čerstvém vzduchu.

2

Kvalitní granule – drahé granule?
Námitka, že kvalitní krmivo pro psa, je drahé, a proto raději kupovat to levné, je oprávněná jen tehdy, pokud nehledíte na složení granulí. Odůvodnění to je slabé. „Čím levnější granule, tím více laciných náhražek, obilovin, glutamátů a dalších nežádoucích a nezdravých surovin,“ potvrzuje však zvěrolékař. Poradit ve výběru granulí by měl také prodejce. Dobrého prodejce poznáte tak, že o složení, vlastnostech a dopadech na zdraví psa nemlží.

3

Jaké mají nekvalitní granule dopady?
Levné granule pro psy jsou charakteristické i vysokým podílem soli a koření. Nekvalitní krmivo se podepisuje mimo jiné na srsti (je zašedlá, nemastí a nechrání psa před deštěm), vyprazdňování (průjem, zácpy, pes má potíže při vyprazdňování, „sáňkování“) a ve vyšším věku zvířete na kloubech (obzvlášť u velkých plemen).

Nedostatečná výživa kloubů má pak za následek zdravotní potíže, které se řeší drahými operacemi. Investice do kvalitních granulí nejenže přispívá ke zdraví zvířete, ale z dlouhodobého hlediska může ušetřit i peníze za drahé lékařské zákroky.

Čtěte více i zde v článku: Jak poznat kvalitní krmivo pro psa – granule a konzervy

4

Kolik je tedy adekvátní cena za granule pro psy?
Odpověď je jednoduchá. Zapojte selský rozum a věnujte péči složení výrobků. Stejně jako čtete složení při nákupu potravin v hypermarketu. 13–15kg balení za 1000 korun je údajně zlatá střední cesta, kvalita za rozumnou cenu. A pro vás jako chovatele pomyslná čára pro orientaci mezi cenami granulí.

5

Kterou značku granulí kupovat?
Důvěřovat každému výrobci a prodejci krmiv, aniž byste si ověřili jeho výrobky, se nevyplácí. Dobrý výrobce poskytuje o svých krmivech informace úplné a prověřené.

Příkladem férového přístupu vůči chovatelům má například americký výrobce superprémiových granulí pro psy značky Taste of the Wild (volně přeloženo: Chuť divočiny). Na svých internetových stránkách podává kvalitní a srozumitelné informace o výživových hodnotách granulí i proč granule obsahují třeba hovězí maso, kuřecí játra, mrkev nebo brambory. A jak už „Chuť divočiny“ napovídá, výrobce granulí ctí zásadu, že pes potřebuje podobnou stravu jako vlk. V ČR tato krmiva prodává osvědčený internetový obchod pro chovatele MůjMazlík.cz, stojí zato se na vlastní kůži přesvědčit, viz: Granule Taste of the Wild

6

Dobrým vodítkem je i to, co výrobce garantuje – stejně jako pověstné granule Taste of the Wild:

Garantovaná probiotika – zdravý trávicí a imunitní systém jsou životně důležité pro celkové zdraví vašeho domácího mazlíčka. K9 Strain® Probiotika a Viables® Probiotika jsou vyvinuty speciálně pro zvířata v zájmovém chovu a zpracovány v souladu s přísnými normami. Každý kilogram Taste of the Wild poskytuje živé, aktivní kultury.

Sušené kořeny čekanky – tato přírodní složka se přidává do granulí pro psy k udržení rovnováhy probiotických bakterií ve střevech, podporuje zdravé trávení a vstřebávání živin.

Pečená křepelka, pečená kachna a uzený krocan, bizon, pečené srnčí maso nebo losos – složení pro dobrou chuť, tyto složky nabízejí vysoce stravitelné bílkoviny pomáhající psovi udržovat dobrý zdravotní stav a nepřibírat na hmotnosti.

Dále krmiva pro psy obsahují třeba: aminokyseliny, které jsou základními stavebními kameny pro zdravé tělo. Antioxidanty chrání tělo domácího mazlíčka před poškozením volnými radikály. Ovoce a zelenina poskytují přírodní antioxidanty, zinek, vitamín E a selen podpoří optimální buněčné zdraví.

Autorská práva ZDE

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
3.875
Average: 3.9 (8 votes)