Přejít k hlavnímu obsahu

Jak postupovat při poškození oděvu v čistírně

Stále více lidí využívá služeb čistíren oděvů, často je to jednoduchý způsob, jak si nechat vyčistit oblečení. Velmi často se ovšem stává i to, že čistírna oděv poškodí. V takovém případě máte plný nárok na finanční odškodnění, které se čistírně obvykle nebude líbit, ovšem v právu jste vy a je zapotřebí se nenechat odradit a reklamaci služby řešit. Jak postupovat při poškození oděvu v čistírně?

1
Právo Nejprve je potřeba si uvědomit, že jste v právu, pokud vám čistírna váš oděv poškodí, tak zákon říká, že máte nárok na plnou finanční náhradu za vzniklé škody.
2
Smlouva Pokud má čistírna v objednávkovém listu, nebo ve smlouvě, uvedeno, že neodpovídá za škody vzniklé čištěním, tak porušuje zákon a i v takovém případě si trvejte na svém a požadujte odškodnění. Takto se snaží obalamutit lidi mnoho čistíren, je to ale v rozporu se zákonem.
3
Žádost Pokud se s čistírnou nedohodnete na odškodném, tak sepište “Žádost o náhradu škody způsobenou čistírnou na oděvu“ a zašlete ji písemně nebo emailem přímo čistírně.
4
Žaloba Pokud vám ani tehdy čistírna nevyhoví, tak podejte žalobu. Dostanete tak nejen odškodnění za poškozený oděv, ale i finanční náhradu za poplatky spojené se soudem a jiné skutečnosti. Věc je řešena ve zrychleném řízení, nemusíte se obávat průtahů, svých peněz se rychle dočkáte.
5
Čistírna Pozor dávejte už i na samotný výběr čistírny, v malých městech jich máte na výběr obvykle málo, ovšem ve větších městech si můžete vybírat z osvědčených čistíren, které jsou dokonce i pojištěné proti těmto věcem. Jestliže pak dojde k nepříjemnosti, jakou je poškození oděvu, tak se škody uhrazují rychle.
6
Skvrny Pokud jste dali do čistírny oděv, který nešel vyčistit, tak zde záleží na tom, jak jste se s čistírnou dohodli. Pokud jste se dohodli na vyčištění skvrn a čistírna kladně souhlasí s tím, že dojde k vyčištění, tak je povinná je vyčistit. Jestli se dohodnete opačně, tak nic nezmůžete. Ne každá skvrna jde vyčistit.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu jak reklamovat v čistírně poškozený oděv: ilustr., C41MODE, ID: 84077490, Pixmac.cz

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články