Přejít k hlavnímu obsahu

Jak připravit cibulové zelí | recept

Jak připravit cibulové zelí | recept. Cibulové zelí patří k neprávem opomíjeným receptům naších babiček. Je jemné chuti a nenadýmá tolik, jako zelí klasické. Dá se použít k pečenému masu nebo jíst jen tak například s chlebem. A nepotřebujete kvůli tomu chodit ani na nákup, protože pytlíček cibule má doma každý.

Co je potřeba

4 ks větší cibule
jedna polévková lžíce oleje
½ sklenice vody
1 lžička octa
1 lžička cukru
1 lžička drceného kmínu
podle chuti sůl a pepř

1

Cibuli oloupeme. Jednu cibuli nakrájíme na drobné kostičky, zbylé tři rozkrájíme na tenké půlměsíčky. Na menší pánvi rozpálíme olej a vsypeme na kostičky nakrájenou cibuli. Zvolna za stálého míchání smažíme, dokud cibule nezhnědne.

2

Nyní na pánev přidáme cibuli nakrájenou na měsíčky, zasypeme kmínem a podlijeme. Důkladně promícháme a necháme pod pokličkou dusit doměkka. Trvá to asi dvacet minut. Cibule se ráda připaluje, takže doporučuji asi po deseti minutách zkontrolovat obsah vody a případně trochu dolít.

3

Když je cibulové zelí měkké, dochutíme ho přidáním cukru, octa a nakonec soli a pepře. S octem zacházíme opatrně, přílišná kyselost se už nedá nijak vylepšit. Dochucené cibulové zelí ještě necháme pod pokličkou pět minut odpočívat, aby se chutě dobře spojily. Pak ho můžeme hned servírovat.

4

Cibulové zelí můžeme snadno vylepšit přidáním párku nebo klobásy k úvodnímu smažení cibulky. Uzeninu jednoduše nakrájíme na drobné kostičky. Cibulové zelí nejenom krásně ovoní, ale také dochutí. Takové cibulové zelí už můžeme beze studu servírovat jako hlavní chod například s bramborem.

Pro barevný efekt můžeme cibulové zelí připravit z červené cibule, při použití bílé cibule bude chuť zase jemnější.

K dochucení cibulového zelí můžeme také použít kapku bílého vína.

Autor: notburga
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct zdravé brownies z avokáda
Brownies z avokáda | recept. Avokádo patří mezi exotické druhy ovoce s velkou výživovou hodnotou. Obsahuje zejména zdraví prospěšné tuky, ale tak…
Jak zpracovat černou ředkev
Černá ředkev patří mezi velmi zdravé druhy zeleniny, které se určitě vyplatí zpracovat a uskladnit na zimu. Jednak pro její léčivé účinky, jež nám moh…