Přejít k hlavnímu obsahu

Jak namíchat marinády na ryby a zeleninu | recepty

Jak namíchat marinády na ryby a zeleninu | recepty. Léto je v plném proudu, zasloužené dovolené také a griluje se více než jindy. Budou se vám možná hodit některé z  marinád, na něž si můžete přečíst recept v našem článku. Ať se Vám (nejen) léto vydaří!

Co je potřeba

Jednotlivé ingredience na marinády jsou rozepsané níže

1

Marináda na pečenou rybu

200 g majonézy smíchejte se lžící bílého vína, lžičkou cukru, lžící sterilovaného hrášku, 60 g kořenové zeleniny, pokrájenou malou cibulí a šťávou z citronu. Promíchejte, osolte, popř. upravte hustotu sladkou smetanou. Nalijte na kousky ryb.

2

Marináda na grilovanou zeleninu

Nejjednodušší marinádu na grilovanou zeleninu vytvoříte smícháním 3 lžic olivového oleje, 3 stroužků česneku, kousku velmi jemně pokrájené cibulky, soli a rozsekané natě nějaké aromatické bylinky (tymián, oregano, divoká mateřídouška). Zeleninu v marinádě obalte a ugrilujte. Poloměkkou zeleninu zakápněte balsamikovým octem a vinnou redukcí.

3

Marináda na lososa

5 lžic světlé sojové omáčky, 2 lžíce moučkového cukru, 5 lžic suchého bílého vína, 3 lžíce sherry, 1 utřený stroužek česneku, lžíce kopru. Vše míchejte v nádobě na sporáku, dokud se cukr nerozpustí. Nechte vychladnout a marinujte asi půl hodinu porce lososa. Pak omáčkou potírejte rybu při rožnění.

4

Grilovaná zelenina v oleji

Lilky, cukety, papriky a česnek promíchejte v oleji, nechte okapat a ugrilujte. Musí se slabě opéct. Pak zeleninu zakapejte citronovou šťávou, zakryjte nádobu a nechte hodinu marinovat. Po hodině zeleninu sceďte, naskládejte do sklenic, přidejte do každé sklenice snítku rozmarýnu a tymiánu a zalijte horkým olejem (přidejte i olej a šťávu, kterou jste scedili). Zelenina musí být v oleji potopena. Za 4 týdny je připravena k jídlu.

5

Marináda na maso k okamžitému použití

Pomerančovou šťávu a kůru ze dvou chemicky neošetřených plodů smícháme s 250 g mletých hořčičných semínek a necháme odpočinout 5 minut. Pak přidáme 100 ml bílého vinného octa, 2 lžičky soli a lžíci čerstvého nebo lžičku sušeného estragonu. Marinádou potřete maso před rožněním.

6

Marináda na pstruha i jiné sladkovodní ryby

0,25 l sladšího bílého vína, 0,2 l vody, 1 drobně krájená cibule, 2 hřebíčky, 2 lžíce sekané petrželové natě, 2 lžíce sekané celerové natě – vše smícháme dohromady a zalijeme vykuchanou rybu. V chladu necháme uležet do druhého dne. Pak rybu vyjmeme, osušíme, potřeme olejem a ugrilujeme.

Autor: Mirka K.
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak ugrilovat šašlik z masa | recept
Jak ugrilovat šašlik z masa | recept. Šašlik je masový špíz oblíbený v zemích bývalého Sovětského svazu. Je to jídlo připravované v mnoha variacích z…
Jak grilovat lososa i jiné ryby
Grilovaný losos | recept. Chcete grilovat zdravě? Grilujte ryby. Ryby by se měly objevovat v našem jídelníčku co nejčastěji, zejména mořské ryby jsou…
Jak upéct rybu s jogurtem | recept
Jak upéct rybu s jogurtem | recept. Ryby by se měly na našem stole objevovat co nejčastěji, odborníci doporučují zařazovat ryby do jídelníčku alespoň…