Přejít k hlavnímu obsahu

Jak prokázat příjmy pro získání hypotéky

28. Červen 2013

Získat hypotéku nemusí být žádnou noční můrou. Stačí splnit dané dispozice, podstatou je prokázání příjmu. Banky a peněžní ústavy zkoumají příjem, aby získaly jistotu, že jste schopni úvěr splácet. Snadno příjmy prokážete, pokud máte účet u peněžního ústavu, kde hypoteční úvěr žádáte. Peněžní ústav nebo banka má ve výpisech klientské historie věrohodné informace o Vašich příjmech a výdajích, které jsou pravidelně vedeny. Jednoduše řečeno, jsou to výpisy z účtu, na který vám chodí výplata.

1
Nemáte ještě založený účet? Pokud ještě žádný účet nemáte, neznamená to žádný problém. Doložit příjmy lze prostřednictvím Vašeho zaměstnavatele. Zajděte za vaší účetní a nechte si potvrdit příjmy na formuláři banky, kde si chcete brát hypotéku. Banka zjišťuje informace o Vašich závazcích z bankovních a nebankovních registrů, ty jsou důležitým faktorem pro posouzení získání hypotéky.
2
Stačí výplatní pásky za poslední měsíce Optimální pozici pro získání hypotéky má klient zaměstnaný na dobu neurčitou, který má za sebou zkušební dobu. Bankám pak k prokázání příjmu stačí dvě nebo tři poslední výplatní pásky anebo výpisy z účtů a zaměstnavatelem orazítkované potvrzení o příjmu. Banky zkoumají příjmy za poslední tři měsíce až rok.
3
Jakou podobu mají příjmy Jedná se o příjem z hlavního pracovního poměru, příjem z vedlejšího pracovního poměru, příjem z pronájmu nemovitostí, příjem za čerpání mateřské dovolené, důchod a pak ostatní příjmy, například z literární činnosti a podobně. Banka si může zkontrolovat, zda na účet chodí částka, kterou máte na potvrzení od zaměstnavatele.
4
Jste podnikatel nebo osoba samostatně výdělečně činná? Váš příjem prokazujete podle aktuálního daňového přiznání a s tím souvisejícího potvrzení o zaplacení daně z příjmu. Banky zkoumají váš čistý příjem. Jsou banky, které si vyžádají také potvrzení o bezdlužnosti u finančního úřadu, správy sociálního zabezpečení i zdravotní pojišťovny.
5
Než smlouvu podepíšete Hypoteční smlouvu před podpisem důkladně prostudujte. Pokud čemukoli nerozumíte, zeptejte se. Nyní ještě lze smlouvu upravit. Ale jakmile ji podepíšete, je smlouva závazná a pak za každou změnu musíte platit. Vyřízení hypotečního úvěru záleží na rychlosti klienta při shromažďování podkladů a na tom, jak uvedené procesy na sebe navazují.
Mezi nástroji na porovnání hypoték vyniká hypotecnikalkulacka.cz, a to především pro svou přehlednost a jednoduché používání. Kromě toho s ní získáte výhodnější podmínky u banky.
Autor: Jirina Novakova | Zobrazit autorská práva

Zdroj foto: sxc.hu, foto: Roby Mikic

Hodnocení
Zatím žádné komentáře. Buďte první!

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici
Obrázek není k dispozici