1

Rozhodněte se pro SEO co nejdříve

SEO je zkratka pro Search Engine Optimization. Představuje metodu, jak získat pro svou internetovou prezentaci lepší pozici ve vyhledávačích, cílem je zvýšit návštěvnost serveru. Na úvod je třeba poznamenat, že SEO optimalizace je dlouhodobý proces a její dílčí kroky mohou trvat měsíce. Optimalizovat stránky se ale rozhodně vyplatí. Vložené investice se vám vrátí s několikanásobným ziskem. Čím dřív se SEO optimalizací začnete, tím většího úspěchu dosáhnete.

2

Pusťte se do SEO – začněte samostudiem

Chcete-li optimalizovat své webové stránky pro vyhledávače, pak byste nejprve měli odhalit zákonitosti fungování vyhledávačů. Uživatel zadá svůj dotaz do vyhledávacího pole a vyhledávač – u nás rozšířený Seznam.cz nebo zahraniční Google – vám nabídne výsledky. Proč výsledky řadí v tomto pořadí, a ne v jiném? Příčin je několik. Google i Seznam.cz užívají svou vlastní metodu, kritérií je údajně několik desítek až stovek. Oba vyhledávače však vycházejí z předpokladu, že na kvalitní zdroj informací bude mířit mnohem víc odkazů z jiných stránek. A je tedy na místě, aby kvalitnější a důvěryhodnější webové stránky měly ve vyhledávačích lepší postavení. Důležitým hlediskem je mimo jiné i hustota klíčových slov na stránce.

3

Proveďte analýzu

Abyste mohli porovnat účinky vašich optimalizačních kroků, proveďte nejdříve rozbor vaší internetové prezentace. Takový rozbor vás obvykle vyjde na pět až patnáct tisíc korun u seriózní firmy. Pro naše účely zatím postačí server www.seo-servis.cz, který vám zdarma určí sílu webu a odhalí chyby ve zdrojovém kódu. Výsledky si uložte, později je budete potřebovat.

4

Rozdělte si práci podle on-page a off-page faktorů

Odborníci na SEO nejčastěji metodiku řadí na on-page a off-page – tedy faktory ovlivňujcí kvalitu webu přímo na stránce a mimo ni. Jak už analýza ukázala, ve vaší internetové prezentaci se mohou objevovat různé chyby. Jejich odstraněním pomůžete botům vyhledávačů, které vaši stránku pravidelně kontrolují, aby se na stránce lépe pohybovali. Čím častěji vás bot navštíví, tím lépe. Jakékoli změny a aktualizace na vašem webu se rychleji objeví ve výsledcích hledání ve vyhledávačích. Zaměřte se na keywords – tedy klíčová slova. Ta by měla charakterizovat zaměření vašeho serveru. Definujte taková klíčová slova, která vystihují obsah a porovnejte je s podobnými servery.

5

Zajímavé tipy

Krom validity kódu a klíčovým slovům se věnujte dalším parametrům vaší internetové prezentace, např.:

Unikátní obsah
Kopírováním celých textů či jejich částí z jiných serverů porušujete autorská práva. Navíc si můžete vykoledovat penalizaci ze strany vyhledávačů a úplné vyřazení z fulltextu. Návštěvnost vám může klesnout až o sto procent. Proto publikujte originální a zajímavé články.

SEO URL
Každá stránka vašeho webu má své unikátní URL. Pokud za adresu vašeho serveru zařadíte i klíčová slova, pak si výrazně zvyšujete šanci získat lepší umístění ve vyhledávačích. Čím méně balastního textu v URL, tím lépe. Proto lepší URL stránky je např. http://www.mojestranka.cz/clanky/internetovy-marketing

Hustota klíčových slov a jejich řazení
Řada věrohodných zdrojů uvádí, že ideální hustota klíčových slov na stránce je 2 až 7%. Čím častěji se klíčové slovo na stránce objevuje, tím větší pravděpodobnost, že se umístíte ve vyhledávači výše. Pozor! Za příliš vysokou hustotu klíčových slov vás může vyhledávač penalizovat. Řazení klíčových slov v textu je rovněž důležité. Čím výše na stránce se slovo vyskytuje, tím lépe.

Vhodně zvolená navigace
Uživatel se musí na vaší stránce dobře orientovat (stejně tak bot), proto navigace musí být jasná, jednoduchá a srozumitelná.

6

PageRank a S-rank

Mezi off-page faktory řadíme např. PageRank a S-rank. První je dílem společnosti Google, druhý vlastní Seznam.cz. Jedná se o hodnocení webových stránek, jejich kvality a důležitosti. Čím vyšší rank, tím lépe. PageRank užívá na toolbaru stupnici 0 až 10, Google sám sebe hodnotí 10/10, Seznam užívá stupnici 0 až 100. Čím víc kvalitních zpětných odkazů na vaši stránku míří, tím větší rank získáváte, a tím i teoreticky lepší pozici ve vyhledávači. Jak získat zpětné odkazy?

Katalogizace
Nejjednoduší formou získávní zpětných odkazů (linkbuilding) je katalogizace. Na internetu jich existují tisíce, stačí je navštívit a ručně vepsat odkaz na váš web. Obvykle hledejte ADD nebo Vložit URL.

Nákup odkazů
Některé webové stránky nabízejí prodej odkazů v patičce. Obvykle platíte paušálně jednou měsíčně, ceny se odvíjejí od několika korun po několik set až tisíc korun měsíčně.

Linkovací služby
Do záložek svého prohlížeče si uložte alespoň dvě linkovací služby – Linkuj.cz a Vybrali.sme.sk. Registrovaní uživatelé sem mohou umístit odkaz na zajímavou informaci, webovou stránku či video.

Facebook, Twitter
Sociální sítě mají obrovskou moc, neváhejte využívat jejich potenciál. Můžete založit fanouškovskou stránku vašeho webu na Facebooku nebo Twitteru a aktuality z webu sdílet s vašimi fanoušky.

7

Na závěr

Abychom pokryli problematiku SEO optimalizace, museli bychom zde zveřejnit celou knihu. Každá firma, která se optimalizacemi zabývá, má svou vlastní metodiku, jak postupovat. Jejich účinky jsou různé. Pokud jste se do optimalizace pro vyhledávače pustili sami, pak nezapomeňte průběžně porovnávat výsledky s původním stavem webu, který jste si zdokumentovali. Hodně štěstí a spokojené návštěvníky.

Klíčová slova

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.666665
Average: 4.7 (3 votes)