Přejít k hlavnímu obsahu

Jak reklamovat ojetý vůz

Řešení reklamace ojetého vozu je téměř vždy nepříjemná záležitost, u které je třeba, abyste zachovali chladnou hlavu a hlavně také to, abyste se nevzdávali. Bazaroví prodejci nejsou často považováni za čestné lidi a pokusí se vás obalamutit řečmi, které budou směřovat k vaší chybě. V případě reklamace jste ovšem v právu vy a pokud svého práva využijete, tak se dočkáte i úspěšné reklamace. Jak reklamovat ojetý vůz?

1

Doba reklamace ojetého vozu
Máte 24 měsíců na to, abyste mohli využít reklamace. Pokud vadu na voze zjistíte do 6 měsíců, tak musí bazar dokázat, že vadou vůz v době prodeje nedisponoval. Pokud se to stane po 6 měsících, tak je na vás, abyste to dokázali.

2

Vznik vady
Pokud dojde k vadě vozu, tak ho nikdy nedávejte opravovat, ale naopak, sežeňte si nezávislého znalce, který sepíše posudek o závadě vozu.

3

Bazar
Požádejte o protokol o uplatnění reklamace, nikdy se s ním nenechávejte odbýt, je to jediná listina, která vás bude krýt, trvejte na něm.

4

Dohoda
Na základě protokolu se dohodněte s bazarem, jestli budete chtít závadu vozu při reklamaci odstranit, požadovat slevu nebo kompletně odstoupit od smlouvy. Bazar má 30 dní na to, aby reklamaci ojetého vozu vyřešil.

5

Žaloba
Pokud s reklamací ojetého vozu bazar souhlasit nebude, tak podejte žalobu, jste v právu a dočkáte se ho. Nejprve však kontaktujte právníka, který do bazaru zavolá nebo ho písemně vyzve k jednání. Bazary se často zaleknou a začnou situaci řešit. Pokud dojde na soud a vaše reklamace ojetého vozu bude uznána jako oprávněná, tak byste měli vyhrát a poplatky za soud a posudky musí zaplatit bazar za vás.

6

Vyhledejte s reklamací ojetého vozu odbornou pomoc
Na pomoc se můžete vždy obrátit i na Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS), kteří vám poradí.

7

Smlouva
Dejte si velký pozor na to, co je napsáno ve smlouvě o koupi vozu. Pokud je tam uvedeno, že je kupujete vůz před generální opravou nebo, že ho kupujete jak stojí a leží, tak tím berete na vědomí, že kupujete vadný vůz.

8

Nenechte se odradit
S nepříjemným počinem bazarů počítejte, ten je obvyklý. Pokud se vám bude snažit namluvit, že musíte reklamaci ojetého vozu řešit s původním majitelem, tak lže. Je to na bedrech bazaru. Záležitosti s vadou vozu řešte ihned po jejich vzniku, aby nedošlo k jejich promlčení.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak reklamovat ojeté auto | rady
Jak reklamovat ojeté auto | rady. Nová auta jsou drahá a rychle ztrácejí na hodnotě. Proto se mnoho lidí uchyluje k nákupu ojetých aut. V autobazarech…
Jak napsat inzerát na seznamku
Jak napsat inzerát na seznamku | rady a tipy. Při seznamování přes internet je inzerát v podstatě jediný prostředek, kterým můžete protějšek zaujmout.…