Přejít k hlavnímu obsahu

Jak rozpoznat nejběžnější klouzky | atlas hub

Klouzci jsou houby, které leckterý houbař přehlíží kvůli jejich lepkavému klobouku, na který se chytají různé nečistoty. Je to škoda, protože klouzek je výborná a chutná houba. Ta trocha práce za to stojí a jako bonus jim přičtěte, že se nedají zaměnit za žádnou jedůvku. Článek představuje nejběžnější druhy klouzků, se kterými se můžete setkat v lese.

Diskuze k článku

Dobrý den, děkujeme za Váš názor a Vaše poznatky. Vážíme si jich a zabýváme si jimi. Naše redaktorka, která články zpracovávala se Vašimi připomínkami zabývá. Požádám Vás však, abyste nadále neutočil na obsah jejich článků ve smyslu slovíčkaření a formulace jejich vět a slov, na které má jako autor článků plné právo. Děkuji Vám.

houbař (neověřeno) | Po, 09/24/2018 - 23:20

Ad 1 - klouzek obecný: formulace "roste obvykle pod borovicemi ve skupinkách" není právě nejvhodnější, roste totiž pouze pod borovicemi (konkrétně pod těmi, které mají dvě jehlice ve svazku, např. borovicí lesní), a tam pak často ve skupinách.
Ad 2 - klouzek modřínový (sličný): správný název je klouzek sličný, byť je někdy nazýván i klouzkem modřínovým.
Ad 5 - hřib (klouzek) peprný: jeho uvedení je zavádějící, neboť se nejedná o druh klouzku (rod Suillus), nýbrž o druh hřibu z rodu Chalciporus, také s tou v mnoha zdrojích uváděnou nejedlostí z důvodu silné palčivosti to není tak horké, neboť tepelnou úpravou svoji palčivost ztrácí a i pokrm připravený jen a pouze ze samých hřibů peprných pálit nebude.

Mirka K. | Út, 09/25/2018 - 08:38

Dobrý den, děkuji za názor. Klouzek sličný je v některých atlasech uváděn jako modřínový. Již jednou jsem psala, že záleží na stáří atlasu. Klouzek obecný roste ve smíšených a jehličnatých porostech, obvykle pod borovicí lesní ( Houby, česká encyklopedie str.274. Hřib (klouzek) peprný je někdy uváděn jako nejedlý, jinde jako jedlý. (nejedlý např. Ottova encyklopedie hub str. 537, přesná citace: k jídlu není vhodný). Hřib peprný v jídle opravdu pálí, mám to vyzkoušené, vím, že v některých úpravách se jíst dá např.kvašení. Zřejmě se v houbách vyznáte, děkuji za pozornost a upřesnění.

Přidat komentář

Další zajímavé články

Češi a vůbec východní Slované jsou národem houbařů. V houbové sezóně jsou lesy okupovány spoustou milovníků hub a houbaření. Stránky časopisů a denníh…
V následujícím článku představujeme zbytečně opomíjenou houbu opěnku měnlivou, kterou lze nalézt brzy na jaře, kdy jiné druhy ještě nerostou. Její nál…