Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se dostat na psychologii

07. Listopad 2009

Jestliže uvažujete o studiu psychologie na vysoké škole, pak vám držím palce. Na psychologii je obrovský nával, zájem uchazečů o psychologii je tak vysoký, že zhruba jen okolo osmi procent uchazečů skutečně uspěje u přijímacích testů. Dostat se na psychologii není hračka, proto si povíme, jak ve své přípravě postupovat a zvýšit si o pár bodů své šance na přijetí.

1
Kde studovat? V Praze, Brně nebo Olomouci? Stačí si vybrat, ovšem nic nedáte zato, když se přihlásíte na tři školy najednou. Jen navíc zaplatíte administrační poplatek (obvykle okolo 500 korun jedna přihláška), a zvýšíte si šance obor skutečně studovat.
2
Jak se připravit? Kdo se o psychologii nezajímá nad rámec středoškolského učiva, výrazně si snižuje šance k přijetí ke studiu. Přijímací testy totiž mohou sestávat z biologie, základů společenských věd a z části, kdy budete muset napsat práci na téma z oblasti psychologie. Test studijních předpokladů je samozřejmostí a jistě vás nemine. Rozhodně si vyzkoušejte testy z minulých let, přípavu si rozvrhněte až do samotných přijímaček. Na trhu řada agentur nabízí specializované kurzy psychologie - například Tutor nebo Sokrates. Určitě investujte do literatury s cvičnými testy, studium v knihovně je samozřejmostí.
3
Přihláška ke studiu Uzávěrka pro zaslání přihlášky ke studiu psychologie je stanovena na konec února, posíláte-li přihlášku poštou, pak rozhoduje razítko pošty s datem. Jako administrační poplatek zaplatíte okolo 500 korun za každou přihlášku. Neváhejte k přihlášce (stejně jako u jiných oborů) připojit materiály týkající se vašich úspěchů - účast a vítězství v různých soutěžích, praxe v různých střediscích, kde pracujete s určitou sociální skupinou apod. Tyto materiály by měly reflektovat váš zájem o psychologii a studium na vysoké škole. Rozhodně vám nepřitíží, právě naopak, mohou vám pomoct. Důkladně se informujte na psychologii na samotných školách. Semináře psychologie totiž můžete navštěvovat i v rámci studia jiného oboru, o který není tak vysoký zájem. Na psychologii narazíte při studia žurnalistiky na Univerzitě Palackého v Olomouci i při studia marketingu a managementu na jihlavské Polytechnické vysoké škole.
4
Co dál? Školy jste už prohlédli na Dnech otevřených dveří, poslali jste přihlášky a teď se chystáte na maturitní zkoušku? Připravujete se průběžně i na přijímací zkoušky? Pokud jste si všude odpověděli ano, pak jste na dobré cestě. Doporučuji se však informovat u svých starších kolegů, kteří psychologii studují, zda by vám mohli pomoci s přípravou k přijímačkám. Poptejte se jich, co je u přijímaček překvapilo a co nikoliv.
5
Nedostal/a jsem se na psychologii, co teď? Připravte si odvolání kvůli nepřijetí ke studiu. Zkontrolujte, zda máte správně opravený test a zda se někde neobjevily chyby, popřípadě dvousmyslné či nejasné otázky. Odvolání samozřejmě musí být důvodné - nestačí napsat že se odvoláváte, protože prostě psychologii chcete studovat. Připojte motivační dopis a opět všechny materiály, které jste už jednou zaslali v přihlášce ke studiu. Odvolání posíláte k rukám děkana či děkanky fakulty. Další možností je studium v nultém ročníku, pokud tuto variantu škola nabízí. Nepřijatí uchazeči si první ročník zaplatí, pokud zdárně zvládnou zkoušky, pak studují dál už v neplacené formě. Další možností jsou soukromé školy a pomaturitní studium skrze jednu z agentur, které takové studium umožňují.
Autor: chorche
Hodnocení
Vojta (neověřeno) | Po, 09/02/2019 - 12:12

Ahoj,
sám jsem se hlásil na psychologii před třemi lety a dostal jsem se na 3/4 škol. Neměl jsem za sebou žádný placený kurz ani praxi v oboru.

Letos se hlásí můj kamarád, tak jsem se rozhodl sepsat své zkušenosti do článku a pomoci tak jemu a všem ostatním, kteří se letos na psychologii plánují hlásit.

Článek najdete zde: http://bit.ly/2lwOKji

Kdyby vás cokoliv zajímalo, neváhejte mě kontaktovat v komentářích pod článkem, v této diskuzi nebo na emailu: vojtab.ja@gmail.com

Krásný den a hodně štěstí u přijímaček
Vojta

jakub st (neověřeno) | Ne, 02/21/2016 - 12:11

Poradím vám důležité informace a projdeme si pohovor, teorii, otázky, které je třeba znát na přijímací zkoušky. Možnost zpracování studijních materiálů dle okruhů. Jsem absolvent jednooborové psychologie v Olomouci. Na přijímačky připravuji již několik let, v současné době pracuji jako klinický psycholog v Brně. Nejčastěji pracujeme přes skype.

Cena: 100-250

Kontakt: jaccobo1@seznam.cz

AMOS KamPoMatu… (neověřeno) | Út, 01/21/2014 - 15:27

Jak se dostat na vysokou: video návod
články video prezentace 2014

Čekají vás příští rok přijímačky a jste zahlceni informacemi? Připravili jsme pro vás přehledné video - za půl hodiny se dozvíte vše, co jste potřebovali vědět :)

Video je k dispozici také na YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=gutyE7PEiOM
4.11.2013

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Nejeden z nás si jistě vzpomene na filmovou sérii "Básníků". Medicína - to je ušlechtilá práce, mezi lidmi už od pravěku velice vážená. Studium lékařs…
Jak se dostat na ekonomii
Makroekonomie, mikroekonomie, podniková ekonomika, řízení výroby, marketing a management, pojišťovnictví, cenné papíry či podvojné účetnictví? Už jste…
Obrázek není k dispozici
Logické scio testy jsou asi nejtvrdším oříškem pro adepty na univerzitní studenty. Snad vám naše tipy pomohou se scio testy úspěšně poprat. Scio testy…