Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se vymanit z dluhové pasti

03. Leden 2014

Pokud jste se dostali do dluhové pasti, tak jste ve velmi nepříjemné situaci, ovšem i z této situace se lze dostat. Většina dluhových pastí vzniká díky bankovním i nebankovním institucím zároveň. Velké dluhy u mnoha společností má ovšem velmi mnoho lidí, kteří tuto situaci neřeší. To bývá také nejčastější důvod toho, že jim následně přijde exekuce a dotyčný přijde o všechno. Jak se z dluhové pasti vymanit? Jak z dluhové pasti ven?

1

Jak z dluhové pasti? Zkuste dohodu a vyjednat si odklad nebo snížení splátek
Nikdy se nevyhýbejte vzkazům od institucí, kterým dlužíte peníze. Vaše neaktivita bude důvodem pro brzkou exekuci. V případě, že nemáte peníze na splácení svých závazků, tak osobně danou instituci (banku, úvěrová společnost, jednotlivec) navštivte a dohodněte se na schůdnějším způsobu splácení. Pro instituce je vždy mnohem výhodnější, když se s vámi domluví na menších splátkách nebo odkladu, než pohledávku prodávat vymahačům. Takto to vyřešte se všemi institucemi, kterým dlužíte peníze.

2

Vytvořte si osobní finanční plán
V případě, že jste beznadějně zadlužení, tak si vypracujte osobní plán, jak budete pokračovat. Omezte všechny zbytečné výdaje, prodejte věcí, které už nebudete potřebovat. Pokračujte bod po bodu a najděte cestu, jak splácet své závazky řádně. Osobní finanční plán vám pomůže udělat si lepší přehled o vašich příjmech a výdajích v domácnosti.

3

Konsolidace úvěrů
Konsolidace půjček? Jedná se o jeden z nejpopulárnějších produktů současnosti. Vaše půjčky si můžete kdykoliv sjednotit a zajistit si tak přehlednější způsoby splácení. Konsolidace velmi zjednoduší celý život. Jak to funguje? Konsolidaci úvěrů nabízí banky těm žadatelům, kteří splácí několik úvěrů. Na schůzku s bankovním poradcem si přineste přehled svých závazků, dobu splácení a údaj, kolik je potřeba ještě doplatit. Banka vám nabídne konsolidaci, tzn. že jeden nový úvěr s výhodnějším úrokem splatí všechny půjčky - splácíte pak jen jednu půjčku a máte nižší měsíční splátky.

4

Osobní bankrot
Oddlužení, neboli osobní bankrot. Má za cíl vás zbavit dluhů, musíte ovšem počítat s tím, že nebude lehké ho dosáhnout. Nejdříve o něj musíte požádat a dohodnout se s institucemi, kterým dlužíte. V tomto ohledu vám mohou pomoci společnosti, které se na oddlužení specializují. Oddlužení má svou daň - 5 let budete mít minimální rodinný rozpočet. Zjistěte více o podmínkách osobního bankrotu a způsobech vyhlášení osobního bankrotu v dalších návodech na JakTak.cz.

5

Dluhová poradna
Za vyhledání odborné pomoci se nestyďte, dluhové poradny disponují specialisty v oboru, kteří vám dokáží podat pomocnou ruku a poradit vám v situacích, kdy byste si sami nevěděli rady. Vyhledejte si dluhovou poradnu ve místě, ve kterém bydlíte, a osobně si dohodněte schůzku.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak vyhrát ve Sportce
Obrázek není k dispozici
Jak postupovat při neoprávněné exekuci
Obrázek není k dispozici
Jak vymáhat dluh
Jak rychle získat peníze