Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se vymanit z dluhové pasti

03. Leden 2014

Pokud jste se dostali do dluhové pasti, tak jste ve velmi nepříjemné situaci, ovšem i z této situace se lze dostat. Většina dluhových pastí vzniká díky bankovním i nebankovním institucím zároveň. Velké dluhy u mnoha společností má ovšem velmi mnoho lidí, kteří tuto situaci neřeší. To bývá také nejčastější důvod toho, že jim následně přijde exekuce a dotyčný přijde o všechno. Jak se z dluhové pasti vymanit? Jak z dluhové pasti ven?

1
Jak z dluhové pasti? Zkuste dohodu a vyjednat si odklad nebo snížení splátek Nikdy se nevyhýbejte vzkazům od institucí, kterým dlužíte peníze. Vaše neaktivita bude důvodem pro brzkou exekuci. V případě, že nemáte peníze na splácení svých závazků, tak osobně danou instituci (banku, úvěrová společnost, jednotlivec) navštivte a dohodněte se na schůdnějším způsobu splácení. Pro instituce je vždy mnohem výhodnější, když se s vámi domluví na menších splátkách nebo odkladu, než pohledávku prodávat vymahačům. Takto to vyřešte se všemi institucemi, kterým dlužíte peníze.
2
Vytvořte si osobní finanční plán V případě, že jste beznadějně zadlužení, tak si vypracujte osobní plán, jak budete pokračovat. Omezte všechny zbytečné výdaje, prodejte věcí, které už nebudete potřebovat. Pokračujte bod po bodu a najděte cestu, jak splácet své závazky řádně. Osobní finanční plán vám pomůže udělat si lepší přehled o vašich příjmech a výdajích v domácnosti.
3
Konsolidace úvěrů Konsolidace půjček? Jedná se o jeden z nejpopulárnějších produktů současnosti. Vaše půjčky si můžete kdykoliv sjednotit a zajistit si tak přehlednější způsoby splácení. Konsolidace velmi zjednoduší celý život. Jak to funguje? Konsolidaci úvěrů nabízí banky těm žadatelům, kteří splácí několik úvěrů. Na schůzku s bankovním poradcem si přineste přehled svých závazků, dobu splácení a údaj, kolik je potřeba ještě doplatit. Banka vám nabídne konsolidaci, tzn. že jeden nový úvěr s výhodnějším úrokem splatí všechny půjčky - splácíte pak jen jednu půjčku a máte nižší měsíční splátky.
4
Osobní bankrot Oddlužení, neboli osobní bankrot. Má za cíl vás zbavit dluhů, musíte ovšem počítat s tím, že nebude lehké ho dosáhnout. Nejdříve o něj musíte požádat a dohodnout se s institucemi, kterým dlužíte. V tomto ohledu vám mohou pomoci společnosti, které se na oddlužení specializují. Oddlužení má svou daň - 5 let budete mít minimální rodinný rozpočet. Zjistěte více o podmínkách osobního bankrotu a způsobech vyhlášení osobního bankrotu v dalších návodech na JakTak.cz.
5
Dluhová poradna Za vyhledání odborné pomoci se nestyďte, dluhové poradny disponují specialisty v oboru, kteří vám dokáží podat pomocnou ruku a poradit vám v situacích, kdy byste si sami nevěděli rady. Vyhledejte si dluhovou poradnu ve místě, ve kterém bydlíte, a osobně si dohodněte schůzku.
Autor: chorche | Zobrazit autorská práva

Foto k návodu: ilustrační, SPX1MSD, ID: 1727684, zdroj: Pixmac.cz

Hodnocení
Radek Lahoda (neověřeno) | Pá, 09/06/2019 - 20:05

Dobré tipy. Já se před lety do podobné dluhové pasti také ocitl. Naštěstí se mi z ní ale podařilo dostat ven. Minulý rok jsem ale zjistil, že i přes to, že mám své dluhy několik let splacené, tak jsem byl stále vedený v registru dlužníků. Naštěstí už se mi to ale podařilo napravit. Kdyby náhodou někoho zajímalo, jak do takového registru nahlédnout, tak tady mají docela užitečný návod: https://www.finstart.cz/registr-dluzniku-nahlednuti-zdarma-online/

Pavel K. (neověřeno) | Čt, 11/29/2018 - 19:10

Dostat se do dluhové pasti bych nepřál ani mému největšímu nepříteli. Sám jsem měl celkem na mále, když jsem si vzal Clever půjčku (viz. odkaz pod přezdívkou) na rekonstrukci bytu, po dvou měsících přišel o práci a kromě rezerv jsem ji neměl z čeho splácet. Naštěstí jsem nové místo našel celkem rychle, takže jsem sice vyčerpal úspory, ale rychle najel zase zpátky a dokonce zase začal tvořit novou rezervu. Nevím, co bych dělal, kdybych ji neměl.

Mirek Z. (neověřeno) | St, 04/20/2016 - 23:24

Hlavně si na to nepůjčujte u nebankovních pochybných institucí. Pokud je situace kritická a potřebujete současné dluhy splatit, tak doporučuji obrátit se na http://pujckavexekuci.cz - vyplatí exekuci, zkonsolidují půjčky,... - skutečně pomohou, narozdíl od půjček jako je Japonská, atp... Tam se akorát do dluhů dostanete ještě hlouběji.

kališ Vladimír (neověřeno) | St, 01/13/2016 - 18:25

Co chcete když se člověk do toho dostane nikdo nepomůže jenom řečičky a podvody jedou dál jak obrat člověka tento systém je diskutabilní a lichva s lichvou jede v tomto systému a to jsem slušný. Pohoda

od dlužníka (neověřeno) | Pá, 03/27/2015 - 11:59

Pěkně napsané, ale realita je jinde, poradna i finanční poradenství radši nehodnotit, všechny jejich rady nepomohou pokud si nepomuže dlužník sám nemá šanci se z toho dostat.

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Pokud někomu dlužíte peníze a svůj dluh nesplácíte tak, jak máte, vystavujete se nebezpečí návštěvy exekutora, který provede nucený výkon rozhodnutí,…
Obrázek není k dispozici
Přibývá lidí, kterým dluhy přerostly přes hlavu. V případě právnických osob navíc platí, že stovky z nich jsou zakládány pouze za účelem zbohatnutí je…