Přejít k hlavnímu obsahu

Jak se zbavit migrény | rady

Jak se zbavit migrény | rady. Migréna je horší forma bolesti hlavy, mezi jejíž příznaky patří nejen právě bolest hlavy, která je zpravidla jednostranná a pulzující, ale také nevolnost a zvracení, světloplachost, přecitlivělost na hluk a také přecitlivělost na některé pachy. Někdy může být také doprovázená brněním rukou a nohou a zhoršeným viděním. Migréna není úplně férová vůči ženskému pohlaví, protože zatímco postihuje jen asi 6 % mužů, u žen je toto číslo až třikrát vyšší, tedy celých 18 % ženské populace. Migrénu zatím bohužel nelze trvale léčit, neboť zde hraje svou roli i dědičnost. Proto je při jejím ataku možno pouze mírnit její příznaky.

1

Velmi vhodná je v případě migrén prevence - vypátrejte spouštěče migrenózních bolestí a těmto spouštěčům se ve svém životě snažte maximálně vyvarovat, i když není vždy možné spouštěč ovlivnit. Mezi nejčastěji uváděné spouštěče patří např. náhlé změny počasí, stres, nedostatek spánku, hladovění, nedostatečný pitný režim, užívání antikoncepce, menstruace atd.

2

Při ataku migrény je vhodné naordinovat si co nejdříve klid na lůžku, a to nejlépe v zatemnělé místnosti, která bude dobře větraná. Doporučuje se také omezit jakékoliv zvuky v místnosti. Dále je vhodné dát si na hlavu ručník namočený do studené vody nebo jinou formu studeného obkladu.

3

Nejčastěji užívaným lékem je pak Ibuprofen, případně lze využít také volně prodejné léky na migrénu (např. Migralgin, Saridon). Pokud jsou ataky nezvladatelné s pomocí těchto léků, je třeba užívat speciální léky na zastavení záchvatu migrény, tzv. triptany, které jsou však pouze na lékařský předpis.

4

V případě, že vás trápí migrény, je také vhodné zamyslet se nad změnou životního stylu, změnit své stravovací návyky, začít více sportovat a také zahrnout do svého programu více odpočinku a relaxace. Sice zřejmě migrénu úplně nevyženete ze svého života, ale omezíte tak alespoň četnost jejích atak.

5

Pokud však máte silné migrény, které vás dlouhodobě vyřazují z běžného života, a žádná z výše uvedených metod nevede k dlouhodobé úlevě, je rozhodně lepší nic nepodceňovat a dojít si k doktorovi na podrobnější vyšetření.

Autor: chorche
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat meningokoka | rady
Jak bojovat s přejídáním | rady
Jak na mluvení ze spaní | rady
Jak se zbavit alergie | rady
Jak zjistit, že trpím alergií