Co je potřeba

platný cestovaní pas
platební kartu
internet a e-mail

1

Plánujete-li let do zahraničí za levný peníz, první kroky by vás měly vést na webové stránky nízkonákladových leteckých společností. Počítejte ale s tím, že budete muset odlétat třeba z Brna, Bratislavy či jiného města. Nízkonákladové lety se uskutečňují jen do vybraných zahraničních destinací. Bude proto zapotřebí, abyste našli kompromis a svůj odlet a přílet si pečlivě naplánovali.

- Společnost Ryanair létá pouze z Brna
- WizzAir odlétá z Brna a Prahy
- z Ostravy můžete letět pouze s nízkonákladovou společností Smart Wings
- z hlavního města pak odlétají letadla většiny tzv. low cost společností

2

Rezervace, objednávka a úhrada letenky probíhá online přes internet. Na webových stránkách si rezervujete jednosměrný nebo zpáteční let. Je možné, že na vámi požadovaný termín rezervace nebude naplánovaný let. A proto vám společnost nabídne jiné, nejbližší datum odletu. Z toho důvodu vždy věnujte pečlivost zabookovaným termínům.

3

V závislosti na konkrétní letecké společnosti si cestu můžete za poplatek zpříjemnit. Třeba sezením o okénka. Nezapomeňte však, že nízkonákladové letecké společnosti nabízejí levné letenky především z toho důvodu, že zákazníkovi nejsou poskytovány některé standardní služby. U nízkonákladových leteckých společností nepočítejte třeba s podáváním občerstvení během letu. A připravte se na vyšší polatek za další zavazadlo.

4

Při rezervaci levné letenky na webových stránkách se zaměřte na celkovou cenu letenky. Společnosti lákají na levnou letenku, ale cena může povyrůst kvůli letištním poplatkům a taxám. Pokud už jednou letenku uhradíte, není velká šance peníze získat zpět. Samozřejmě lze objednávku stornovat a upravovat, např. změnit datum, ale vše je zpoplatněno.

Ve většině případů probíhá úhrada objednávky letenky prostřednictvím platební karty. Pozor, nepleťte si platbu kartou online s platbou převodem peněz z účtu na účet. Rozdíl mezi těmito dvěma způsoby úhrady je především v tom, že platba kartou je okamžitou záležitostí – peníze jsou z účtu odepsány ihned po zadání a následném potvrzení kombinace čísla karty a trojmístného kódu na její zadní straně.

5

Je-li tedy vše v pořádku, letenku jste úspěšně objednali a uhradili, čeká vás už poslední krok. Před vaším odletem nezapomeňte vaši letenku vytisknout a vzít ji s sebou (samozřejmě spolu s doklady) na letiště. Elektronická letenka s dalšími doplňkovými údaji vám je po potvrzení objednávky a zaplacení letenky zaslána váš na e-mail, který jste uvedli při objednávání a rezervaci letenky.

Šťastný let!

Tipy

Pokud si u nízkonákladových společností vhodný let nevyberete, zkuste štěstí u běžných leteckých společností. Například web www.skyscanner.cz nebo známá www.letuska.cz seřadí lety do vybraných destinací podle ceny. A i zde můžete najít cenově opravdu velmi výhodné letenky.

Varování

Před potvrzením objednávky a placením vybrané letenky si důkladně zkontrolujte všechny údaje – místo a datum odletu, konečnou cenu, zda se jedná o přímý let nebo let s přestupy. Ujistěte se, že je vše tak, jak jste při objednávání zadali. Vyplatí se také prostudovat obecné podmínky.

Pro rezervace na webech nízkonákladových leteckých společností je v některých případech (např. Ryanair) nutná znalost angličtiny nebo jiného světového jazyka. Česky svůj web provozuje například Smart Wings, Easy Jet nebo také Wizz Air.

Hodnocení

Vaše hodnocení: Žádné
4.8
Average: 4.8 (5 votes)