Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si půjčit peníze na spotřební zboží

I když půjčovat si peníze na spotřební zboží vyjde spotřebitele draho, nejsou tyto půjčky v dnešní době pro řadu Čechů už ničím neobvyklým. Pro jaký finanční produkt se rozhodnout, vám poradí následující řádky. Základní rada ale zní: Půjčku na koupi spotřebního zboží dvakrát zvažte. A pokud se pro půjčku na nákup spotřebního zboží už rozhodnete, tak vybírejte seriózního poskytovatele úvěrů a pamatujte také na to, že půjčku budete muset zřejmě splácet několik měsíců, ne-li let i s úroky.

1

Nákup na splátky

Splátkový prodej nabízí téměř všichni obchodníci. U splátek si dávejte pozor zejména na akontaci a na množství splátek. Mnoho úvěrových společností nabízí možnost splátek bez navýšení. Pro vás to znamená, že nic nepřeplatíte. Formou splátek tak zaplatíte pouze kupní cenu zboží. Pozor však na poplatek za zřízení úvěru. Některé společnosti jej mohou vyžadovat. Délka splácení je pro vás podstatná: do 12 splátek = nulové navýšení, kratší doba splácení = menší navýšení, méně přeplatíte, delší doba splácení = vyšší navýšení, více přeplatíte. U splátkového prodeje se také zajímejte o možnost jednorázového splacení zakoupeného zboží kdykoliv v průběhu splácení. Některé společnosti tento krok zpoplatňují.

2

Spotřebitelský úvěr
Spotřební zboží můžete financovat formou úvěru. Bohužel tato forma půjčky bude pro vás nejdražší. RPSN jednotlivých úvěrových ústavů se liší. Počítejte s poplatky za zřízení úvěru, za vedení úvěrového účtu a s úroky. Všechny tyto poplatky vám půjčku prodražují. V tomto případě se zajímejte, zda můžete půjčku kdykoliv předčasně splatit bez poplatků a nutnosti úhrady zbývajících neuhrazených úroků.

3

Okamžitá půjčka – půjčka ihned
Na našem trhu působí celá řada společností, které nabízí okamžité půjčky, nebo tzv. půjčky ihned. Jedná se o nejrychlejší způsob. Ovšem tento způsob je nejvíce riskantní a mnohdy také velice drahý. Úrokové sazby těchto společností v mnoha případech překračují úrokové limity dané státem. Úrokové limity stanovuje ČNB a jsou závazné pouze pro komerční banky. Proto tyto společnosti legislativu úspěšně obchází, protože se jich netýká. V případě čerpání okamžité půjčky si pečlivě pročtěte smlouvu, kterou s poskytovatelem půjčky uzavíráte. Na malé částky nikdy nedávejte do zástavy váš majetek, který mnohonásobně převyšuje hodnotu půjčky.

4

Osobní půjčka
Na nákup spotřebního zboží si můžete půjčit od svých blízkých. Jak by měla vypadat smlouva o půjčce se sjednaným úrokem a smlouva o půjčce bez sjednaného úroku, vám poradí texty, na něž odkazuji pod tímto článkem.

5

Pozdější koupě
Pokud s nákupem zboží nespěcháte, vyčkejte si na sezónní slevy a výprodeje, kdy mohou ceny zboží klesnout až o 70 %, což pro vás představuje značnou úsporu.

Autor: chiquita
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak uznat dluh - vzor
Jak čerpat energii ze stromů
Jak pečovat o oblečení z mohéru
Jak se starat o bambusové prádlo