Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si udělat velký vánoční úklid

01. Prosinec 2011

Každý z Vás jistě nerad uklízí, i když pro někoho to může být docela uklidňující záležitost odreagovat se od celodenního sezení u počítače. O Vánoce chce mít každý dům či byt krásně provoněný a zářící. Proto jsme pro Vás připravili snadné rady jak rychle a dobře uklidit svůj domeček. Velký vánoční úklid? Už žádný problém!

1

Provoněný dům
Pokud chceme zlikvidovat zápach z cigaret – je nutné vysypat popelníky a důkladně je pak umýt, poté do nich nasypeme mletou kávu, protože ta, zápach z cigaret pohlcuje.

Když někomu zapáchají boty, stačí do nich vložit kousek křídy, kterou tam necháme pouze do té doby, dokud boty zapáchají.

Když do lednice vložíme rozkrojené jablíčko, zůstane Vaše lednice dlouho voňavá, jablko totiž pachy neutralizuje.

Pokud si nakrájíte citronovou kůru a rozdělíte ji do několika misek, které rozmístíte ideálně u topení, pak se během pár hodin uvolní krásná vůně.

2

Koberce
Malé koberce je třeba čas od času vykartáčovat, aby se z nich dostaly nečistoty, nezapomeňte také na koupelnové přeložky.
K osvěžení barvy u starších koberců použijte hadřík, který namočíte do octové vody. Nejprve však koberec vyluxujte.

3

Nerez
Vyzkoušejte syrové brambory. Bramboru rozkrojíme a řeznou stranou nádobí nebo dřez vyčistíme.
Nebo zkuste nalít do dřezu pár kapek olivového octa a vyleštěte.

4

Psí a kočičí chlupy
Kolem ruky si omotejte lepící pásku a její pomocí chlupy odstraňte.
Nejsnadnější odstranění chlupů na koberci je pak vlhkou houbou.

5

Zašedlé spáry
Na vlhký hadřík si nasypeme kypřící prášek do pečiva, poté spáry potřeme a necháme chvíli působit. Pak omyjeme vodou.
Dále můžeme rozemlít křídu na prášek, přidáme trochu vody, a vytvoříme hustou kaši, kterou potíráme spáry i obklady. Pak vše vyleštíme suchým hadrem.

6

Okna
Smícháme sklenici čistého lihu se sklenicí čisté vody, přidáme čajovou lžičku octa a můžeme mýt okna či dlaždice.
Je-li sklo hodně zašlé, přidáme do vody amoniak

7

Koupelnové a kuchyňské baterie
Na kohoutky je nejlepší ocet nebo citronová šťáva. Tu na baterii nastříkáme, nebo vatový tampon namočíme do octu a potom baterii otíráme

8

Mikrovlnná trouba
Lehce mokrý hadr strčíme do trouby a zapneme na minutu. Voda se odpaří a krásně navlhčí usazenou špínu, poté jen setřeme hadrem.
Nebo nakrájíme citron na plátky, vložíme do misky s vodou a pak do trouby, necháme chvíli ohřívat – nečistoty pak snadněji pustí.

9

Vana, umyvadlo, sprchy
Pro lesk si připravte: kelímek podmáslí, do něj 3 lžičky soli – tím vanu či umyvadlo vydrhněte a poté opláchněte vodu.
K vyčištění hlavice sprchové se hodí: směs lihového octa a vody 1:1, do roztoku hlavici pak na chvíli vložíme. A pak jen propláchneme vodou.

1.postupujte shora dolů od oken a ke dveřím.
2.nejprve ukliďte místnost, která je nejméně využívaná
3.pusťte si svěží hudbu
4.u žádné práce se příliš nezdržujte

Autor: KJersey
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Obrázek není k dispozici
Jak si vybrat vysavač do domácnosti
Vysavač je nezbytnou součástí každé domácnosti, čas od času je však potřeba jej vyměnit za nový. Bývá to z důvodu, že s ním začnou být majitelé nespok…
Jak umýt topení
Litinové topení žebrového typu je charakteristické pro panelákové domy, ale je osvědčené a stále oblíbené jako dobrý zprostředkovatel tepla nejen v pa…
Jak si zorganizovat úklid
Jak si zorganizovat úklid | rady a tipy. Snem každého z nás je, abychom úklid domácnost zvládli co nejrychleji a neztráceli zbytečně čas. Když úklid d…
Jak vybrat živý vánoční stromeček
Vánoce bez vánočního stromečku si dnes už nedovedeme představit. Je to tradice, která má od počátku svoje proměny. Například řada domácností si pořídi…
Jak přežít Vánoce