Přejít k hlavnímu obsahu

Jak si užít Severovýchodní Anglii

07. Říjen 2019

Ve třech hrabství Yorkshire, Durham a Northumberland se nacházejí krásné pastviny, divoká vřesoviště a mořské pobřeží lemované útesy.

1

Yorkshire: V tomto hrabství jsou tři národní parky - Dales s krásnými údolími a vesničkami, North York Moors s rašelinovými vřesovišti a rybářskými vesničkami a cíp národního parku Peak District. V městě York stojí katedrála York Minister a krásné středověké hradby.

2

Durham a Northumberland: Zde se nachází hornické vecničky a průsmyková města. Město Durham je magnetem pro turisty. Nad řekou se tyčí středověký hrad a normanská katedrála. Další město za návštěvu stojí Newcastle upon Tyne, které je čilé ve dne i v noci. Podél hranic se Skotskem se táhnout kopce Cheviot Hills, které jsou rájem pro pěší turisty.

3

Okolí Yorku: Beverly - leží 50 km od Yorku, jehož nejdůležitější památkou je Minster ze 13. století. Ve městě se dochovalo mnoho středověkých uliček. Navštivte zde také kostel Panny Marie. Knaresborough - město s troskami hradu. Hlavním lákadlem je Mother Shipton´s Cave, kde se dozvíte o příběhu místní vědmy. Nedaleko odtud se nachází pramen, který stéká po skále. Další město je Harrogate.

4

Yorkshirská údolí: Wharfedale - táhne se směrem na severozápad od dolního kraje národního parku Yorkshire Dales. U vstupu do parku leží vesnice Bolton Abeey. Nidderdale a okolí - na východním kraji parku byla vystavěna alsaská vesnička Ripley. Wensleydale - toto údolí se proslavilo pastevectvím a výrobou sýrů. V Aysgarthu jsou na řece dva krásné vodopády. Swaledale - je nejsevernější a nejdivočejší údolí. Na konci údolí leží Richmond s normanským hradem.

5

Hadriánův val je nejvýznamější památkou z doby římské vlády v Británii. Val se táhne z Wallsendu v Newcastlu do Bownessu u řeky Solway. Kolem tohoto valu vede cesta Hadrian´s Wall Path National Trail, je dlouhá 134 km. Po cestě si budete moci prohlédnout krajinu, pevnosti, muzea i samotný val.

York: Yorkshire museum, York Custla museum, v York Minster se platí vstupné, mají zavřeno v neděli dopoledne.
Další zajímavá místa: Hexham, Hull, Corbridge.

Autor: Luna
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak poznat Praděd v Jeseníkách | tipy
Jak poznat Sněžku | tipy
Jak poznat Slezskou Hartu | tipy
Jak poznat Arad v Rumunsku | tipy