Přejít k hlavnímu obsahu

Jak upéct meruňkový koláč | recept

Jak upéct meruňkový koláč | recept. Meruňkový koláč může mít nespočet podob. Nabízíme jednu, která si dělá ambice na zařazení mezi oblíbené. Meruňkový koláč, který společně s námi můžete upéct, je mimořádný. Mimořádně dobrý, mimořádně vláčný, ale také mimořádně jednoduchý. Jak upéct meruňkový koláč? Zkuste to s námi – a za necelou hodinu můžete stavět na kávu k báječnému meruňkovému koláči.

Co je potřeba

suroviny na těsto podle receptu
půl kilogramu meruněk
vybavená kuchyně

1

V míse smícháme polovinu Heru, jeden celý tvaroh (jakékoliv tučnosti), 200 gramů cukru, 250 gramů polohrubé mouky, ve které jsme rozmíchali jeden celý prášek do pečiva, čtyři žloutky a dvě poctivé lžíce rumu (tuzemáku). Jestli máme citron, omyjeme ho a ostrouháme kůru z jeho poloviny. Vařečkou nebo klidně i ručním šlehačem rozmícháme.

2

Umyjeme metly šlehače. V jiné míse ušleháme čtyři bílky. Vmícháme do tvarohové hmoty. Koláčovou formu vymažeme tukem a vysypeme polohrubou moukou. Nalijeme do ní těsto. Uhladíme. Těsto poklademe rozpůlenými a vypeckovanými meruňkami. Kdybychom měli meruňky kyselé, posypeme koláč krystalovým cukrem.

3

Meruňkový koláč z tvarohového těsta pečeme pomalu a při nižší teplotě – asi 180 stupňů. Koláč bude asi za půl hodiny – jeho upečení trvá déle, než příprava. Po půlhodině začneme kontrolovat vpíchnutím špejle – když se na špejli nelepí těsto, je koláč upečený.

4

Meruňkový koláč krájíme až po vychladnutí. Chutná s ovocnými šťávami, ale dětem a lidem, kteří ho mohou, nabídneme tento typ koláče se sklenicí studeného mléka. Chutná to výtečně a je to zdravější, než se kdybychom koláč zdobili šlehačkou.

Autor: eliska1544
|
Hodnocení

Diskuze k článku

Další zajímavé články

Jak upéct ovocný koláč | recept
Jak upéct ovocný koláč | recept. I když by asi ovocný koláč měl být kulatý, označení ovocný koláč se vžilo pro typ moučníku, kdy je na syrové těsto ro…